Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Något att ha?

• Något att ha?

Publicerad av anonym-anvandare på 4 juni, 2003 vid 11:05

Jag är rookie och har blivit erbuden det här för 6000 pix:

“Windsurfingbräda Fanatic Ultra bee-01,290 inkl
    komplett rigg med mast,använd 5 ggr, bom, segel
    neilpryde supernova 5.5, våtdräkt(neilpryde) skor
    neilpryde.”

Är det något att ha? Vilken “stil” har brädan?

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

Medlem
    4 juni, 2003 vid 11:26

Kolla här: http://surfspullen.nl/p/archief/archief.php?page=details&board=1138&discipline%5B3%5D=10 och http://www.fanatic.com/pics/hardware/archiv/boards/01-su6-bee144.jpg

Tror dock inte den heter “Ultra Bee” utan något annat (fanns i vanlig och lätt, LTD, konstruktion).

Väldigt populär när den kom, tappade sedan en del till kortare och bredare konkurrenter.

Men helt klart en duglig rookie-bräda (fördel om man inte är helt ny, dock) som man kan utvecklas på. Lättplanad och lättseglad sak med bra fartpotential.

Om det är fint skick på grejorna så är väl 6000:- helt OK med tanke på nypriset för att handla all utrustningen.

Lycka till å Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 14:18

Tack för informationen!
    Men jag avstår nog, även om jag är rookie vill jag inte ha “förra” generationens bräda. Lägger hellre till en peng och modernare saker…

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 14:38

Nämen! Det är inget fel på brädan, tvärtom. Den är supermodern. En bräda från 01 och 65 cm bred är varken omodern eller smal. Den senaste freebrädan från Mistral, Screamer, är inte bredare än “Bee”. Sett ur trenden år 2002 har brädan tappat något i bredd, precis som föregående skribent säger, men jag vågar påstå att en Bee från 2001 säkert bättre kan likna en bräda ur ett 2004 sortiment bättre än de bredaste brädorna fråm 2003.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 14:59

jag kör en fanatic bee 124 från 01 som funkar kanon
    kör 8,0 och 6.5 på den och den tänker jag behålla länge till…. så jag tycker att det är ett helt ok köp

/Pajas

• wisco

Medlem
    4 juni, 2003 vid 16:01

“förra generationens bräda”.. shit hur ska jag våga mig ut i sommar med mina grejor från sent nittiotal, kanske antikvärde på dom prylarna nu då.. var det verkligen så länge sen jag surfade sist.. frown.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 17:04

är allt i bra skick, mao helt, så är priset bra.
    sägas bör att det inte är “gamla grejjor”…snarare helt moderna som är bra för nybörjare och seglare i stockholmsområdet då vi sällan får planingsvind för midre grejjor.
    myckert lycka

n.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Något att ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.