Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › något bra ställe i egypten
Taggad: storstäd stockholm
-
något bra ställe i egypten
Publicerad av anonym-anvandare på 15 december, 1999 vid 06:34finns det några bra ställen i egypten gärna vågsegling?
mikejohan-s-2 svarade 24 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar -
2 Svar
-
Halloj,
Hurgada och Safaga tror jag dom heter. Dom brukar synas i Engelska och tyska surf-tidningar då dom ofta lägger sina tester där. Vad jag har förstått så är dom väl mest lämpad för typ “slalom-segling” dvs mer platta förhållanden, men jag tror att det finns rev längre ut som lämpar sig för våg-segling.
-
Jag var i Hurgada för två år sedan och körde, där jag var var det relatift platt men det var ändå såpas vågor så folk gjore framåt.
Det fanns även en ythyrare aldeles på strandensåm hyrde ut f2 och NP. Där nere är stränderna rät små för varje hottel vill ha sin egen liten plasa så stranden delas av med små utskutade pirar och när du skall ner får du visa upp ditt hotel kort för att komma ner, så jag vet bara hur det ser ut där.
Men det låter som på dig att du är ute efter monsternvågorna då skall du nog inte segla vid horgada.Lycka till
Johan
Logga in för att svara.