Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Några askimfrågor..

• Några askimfrågor..

Publicerad av charl8 på 27 juli, 2007 vid 10:00

Läste något om att man åker till badet nu för tiden, Är det bättre där eller kan man inte åka ut till marholmen längre?

Och hur kommer man dit; via särövägen eller den vanliga vägen som går ut till marholmen och campingen?

Läste också att man behöver en nyckel. Jag har en vanlig bomnyckel, är det en sådan månntro?

Och får jag då ställa bilen innanför den eller nåste den köras ut igen…?

Många frågor blev det…… a015.gif a015.gif

rookie svarade 17 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johnjrambo

Medlem
    27 juli, 2007 vid 10:52

Står det ett trevligt litet A på nyckeln funkar den.

Åker säröleden.

Får o får..just do it, det gör jag/vi, men kör så långt ut till vänster som möjligt, stor gräsyta..där står man lagom långt bort ifrån badjävlarna o div byggnader..där är vi nog minst irreterande för andra..ingen har gnällt på mig hitills iallafall…dessutom e det helt klart de bästa stället att gå ifrån när man åker till askimsbadet.

• charl8

Medlem
    27 juli, 2007 vid 11:59

Står i alla fall ass på den…hur man nu skall tolka det….:-)
    Åker ut och hoppas att det är rätt. Om någon annan vill chansa på det så är jag där om tjugo minuter.
    Tack för hjälpen./Lotta

• callep

Medlem
    27 juli, 2007 vid 16:53

vi kom ut till marholmen (inte förbi sista bommen dock) idag efter lite fjäsk vid campingen

• memark

Medlem
    28 juli, 2007 vid 07:15

Vi parkerade på vanliga badplatsparkeringen sist och fick konka utrustningen ner till vattnet, 3-400 meter. Förtog lite av glädjen. 🙁

• andreas-f

Medlem
    28 juli, 2007 vid 07:38

A-nyckel is da shit. Askimsviken blev riktigt kul igår men fasen vad sent det kom igång.

• rookie

Medlem
    28 juli, 2007 vid 07:38

@memark 400814 wrote:

Vi parkerade på vanliga badplatsparkeringen sist och fick konka utrustningen ner till vattnet, 3-400 meter. Förtog lite av glädjen. 🙁

Sorry om jag lurade dig med min avståndbedömning. Såg att det var ganska exakt 300m på eniros kartor. Att konka utrustning 300m är ALLTID ett billigt pris för att få ett bra surf. Däremot är Askim sällan bästa stället att få ett bra surf.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA