Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Några frågor inför Danmarksresan….

• Några frågor inför Danmarksresan….

Publicerad av drakglenn på 16 mars, 2004 vid 15:16

Det var ett par år sen sist man var i Danmark så jag undrar om ni kan uppdatera mig……. smile.gif

Har för mig att det var massa skyltar att man inte fick campa efter vägarna, så frågorna är:
    1. Får man sova i bilen, var som helst eller räknas det som camping?
    2. En eller flera nätter i rad?
    3. Spelar det någon roll vad det är för bil, (Kombi, Van eller rent av en husbil grin.gif)?

Ang resan Göteborg-Fredrikshamn.
    surt som F-N att pröjsa ca 2000:- tur & retur om man ska vara i ”klittan” över helgen

Alla plus bilen över dagen kostar väl under 500:-.
    men om man bokar 2 st tur & retur över dagen (1000:-), t.ex. fred & söndag men bara använder ena resan på respektive dag (endast dit resan på fredag & hem resan på söndag), jag läste att nån försökt göra detta och blivit genom skådad, (pinsamt tongue.gif grin.gif), så frågan är:

4. Om två olika personer bokar matchar de då reg.numret på bilen?

Hmmm…, Om de gör de, vågar man boka fel reg nr med nån siffra på ditresan & hävda att de skrivit fel

alt.

Lämna två olika reg.numer på resorna (min resp. polarens bil) och hävda om någon frågar att tilltänkta bilen för fredagen pajade (och så tar man bilen som är registrerad på söndagen)….. undra om det funkar i värsta fall blir det 2000:- = inget att förlora wink.gif

Snål – jag!?……njaä, men va FN 2000:- för en liten båtresa mad.gif, en lapp till & man hamnar en vecka i Medelhavet smirk.gif

Någon som har lite svar? smile.gif

//Glenn

basse svarade 20 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • lars_k

Medlem
    16 mars, 2004 vid 15:23

Haha. Jag frågade tjejen i biljettförsäljningen rakt ut om man inte kunde reservera 2 st skagen-över-dagen och klara sej undan billigare. Men det satte de stopp för…
    Om man inte utnyttjar utresan så avbokas även hemresan. Så du kommer inte hem på söndagskvällen om du inte utnyttjar utresan på söndagmorgonen. Men man kanske kan komma lite billigare undan om man kör en normal enkelbiljett hem…

• fiskmas

Medlem
    16 mars, 2004 vid 15:24

Var över i somras. Folk sov lite varsomhelst trots förbudsskyltarna. Folk bodde i husbil, van, husvagn, personbil och även tält. Ingen verkade bry sig. Gäller väll att sköta sig och inte skräpa ner. Så kommunerna/markägarna inte börjar reta sig på vildcampandet.

• drakglenn

Medlem
    17 mars, 2004 vid 05:32

Ingen som vet vad som egentligen gäller?
    syftar på frågan ang sova i bilen.

//Glenn

• basse

Medlem
    17 mars, 2004 vid 06:50

Det är väl förbjudet vad jag vet. Men jag har tältat utanför klittan i skogen ett par dagar och tom suttit och ätit utanför tältet när markägaren kom förbi i sin traktor.. Han sa bara att vi hade fint tält, men nämde väl också att det var OK om vi inte skräpade ner. Vi bode lite varstans den veckan och det gick bra men man får väl vara beredd att dra om någon säger ifrån.

Skall ni över i helgen Glenn??

Lars.. det börjar bli dax att knäcka lite bommar och segel snart va… smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2004 vid 07:10

Svar till:

Skall ni över i helgen Glenn??

Lars.. det börjar bli dax att knäcka lite bommar och segel snart va… smile.gif

[/ QUOTE ]

Nog för att våren står i dörren men väntar nog på vår vän vattentemperaturen wink.gif
    Har varit mycket snack att dra dit sista 2 åren, länge sen sist nu SÅ I ÅR SKA DET BLI AV !!!!! cool.gif

Vore verkligen ball att samordna nån resa till klittan i vår…. smile.gif

//Glenn

• basse

Medlem
    17 mars, 2004 vid 07:50

Det hade varit väldigt kul. Det behöver inte bli så dyrt heller. Vi var över 4 st i en bil en helg i höstas och det gick på 950.- per pers totalt inkl mat å öl!! Bra surf var det också.

• pederboy

Medlem
    17 mars, 2004 vid 08:29

Precis,
    typ 950kr för en helg.
    Observera i dessa 950 ingår inte nya prylar.
    Bommar är fet dyra i Klittmöller.
    wink.gif
    7P

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2004 vid 08:30

Jo Basse. Jag har lite funderingar på Klitten nu i helgen. Men det är liite tidigt eller??? =)
    Nu har de dessutom dragit ner prognosen men det såg jävligt bra ut på windguru igår för Klittmöller…

• basse

Medlem
    17 mars, 2004 vid 08:50

.. he he… personlig utrustning ingick inte det stämmer.. Det hela meförde ju att Johan handlade nya segel för en sissodär 12 lakan också… så det KAN bli dyrt wink.gif

I helgen är jag med till 100% sedan dröjjer det innan jag har tid.

• basse

Medlem
    17 mars, 2004 vid 09:41

.. och där uppdaterade DMI sin prognos… gilla läget i Klittan i helgen… eller?

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2004 vid 09:42

Jag är på. Det vet du =)

• basse

Medlem
    17 mars, 2004 vid 09:56

Ja va fan… jag har ju fått min nya kolbomm nu så det är väl bara å sticka över å köra sönder den direkt!! smile.gif

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2004 vid 10:22

Aha, kolfiber alltså hehe.
    Och jag måste testa om mina ”Ergal aluminium” hardcore-bommar håller ihop…

• ola_p

Medlem
    17 mars, 2004 vid 11:03

Hur är det med temperaturen då, e det bättre än här hemma så kanske det kunde vara nått…
    Vad får man räkna att slänga ut?

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2004 vid 11:22

”Money is no object” när det gäller surf, Ola =)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Några frågor inför Danmarksresan….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.