-
Några frågor inför Danmarksresan….
Det var ett par år sen sist man var i Danmark så jag undrar om ni kan uppdatera mig…….
Har för mig att det var massa skyltar att man inte fick campa efter vägarna, så frågorna är:
1. Får man sova i bilen, var som helst eller räknas det som camping?
2. En eller flera nätter i rad?
3. Spelar det någon roll vad det är för bil, (Kombi, Van eller rent av en husbil)?
Ang resan Göteborg-Fredrikshamn.
surt som F-N att pröjsa ca 2000:- tur & retur om man ska vara i ”klittan” över helgenAlla plus bilen över dagen kostar väl under 500:-.
men om man bokar 2 st tur & retur över dagen (1000:-), t.ex. fred & söndag men bara använder ena resan på respektive dag (endast dit resan på fredag & hem resan på söndag), jag läste att nån försökt göra detta och blivit genom skådad, (pinsamt), så frågan är:
4. Om två olika personer bokar matchar de då reg.numret på bilen?
Hmmm…, Om de gör de, vågar man boka fel reg nr med nån siffra på ditresan & hävda att de skrivit fel
alt.
Lämna två olika reg.numer på resorna (min resp. polarens bil) och hävda om någon frågar att tilltänkta bilen för fredagen pajade (och så tar man bilen som är registrerad på söndagen)….. undra om det funkar i värsta fall blir det 2000:- = inget att förlora
Snål – jag!?……njaä, men va FN 2000:- för en liten båtresa
, en lapp till & man hamnar en vecka i Medelhavet
Någon som har lite svar?
//Glenn
Logga in för att svara.