Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish – 02

• Naish – 02

Publicerad av aloha på 3 februari, 2002 vid 23:19

Naish fick grymt bra resultat i Windsurf samr Tyska Surf. Kan bara hålla med, har själv en 8,5:a samt väntar på en 8,3:a som går grymt bra. Naish kommer att bli årets bräda, den snyggaste Airbruchen samt en underbar shape. 8,5:an har en mycket tidig planingströskel samt svarar snabbt vid fotstyrning, en underbar bräda.

oscar svarade 23 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2002 vid 08:47

Jag var inne på hemsidan och kollade på Naish Titan Medium. Den borde kunna passa för en del av oss svenska vindsurfare. Någon som sett några testresultat? Eller vet några andra data utöver volymen?

Andreas

• aloha

Medlem
    4 februari, 2002 vid 17:58

En del data finns på Naish hemsida. Själv kör jag Comp (8,3 samt 8,5), eventuellt lägga till en Quest eller Supercross av de större, ser mycket bra ut i linjerna.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2002 vid 18:08

var i sverige får man tag i Naish ?

• aloha

Medlem
    4 februari, 2002 vid 18:13

Ring Megascene i Göteborg som är Generalagent i Sverige, tel: 031-887868. De har även en ny katalog.
    Deras hemsida som kommer att helt göras om framöver. http://www.megascene.nu.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2002 vid 08:36

verkar inte naish wavequest 244 i minsta laget? kolla volymen! 😉

http://www.naishsails.com/img/boards_wavequest_chart_248.gif

• aloha

Medlem
    5 februari, 2002 vid 10:08

Volym 70 liter är inget att hänga upp sig på, den är gjord för när det blåser. Lyftkraft får man genom bredd, längd samt det viktigaste vind. Säkert en mycket rolig bräda men men själv kör jag på Comp.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2002 vid 10:47

så du tycker att 7,8 liter är lagom i en vågräda?! 🙂 ta en titt till på länken – verkar som tryckfelsnisse varit framme hos robby & co…

• aloha

Medlem
    5 februari, 2002 vid 17:19

244:an som det skrevs om tidigare, 70 liter inget fel på den texten, men som du sa så har tryckfelsnisse varit framme men det förstår väl vem som hels att kommatecknet ska bort och att 248:an är på 78 liter.

• voodoo

Medlem
    5 februari, 2002 vid 19:34

får väl hoppas att brädorna blir använda iår, och inte bara för syns skull : )

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2002 vid 12:54

Var förbi kiosken och tjuvkikade 5 min i Windsurf
    och deras vågtest, fick fram att
    Naish Comp och Starboard var testvinnarna, dock
    med olika karakteristik.
    Jag skulle nog gilla Naish Compstyle åkstil
    som en fullblodshäst, en bräda man
    får segla länge på för att kunna utnyttja potentialen.

• oscar

Medlem
    7 februari, 2002 vid 11:20

TITAN:
    2.52, 62, 110
    2.68, 66.2, 135
    2.73, 76.8, 160

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish – 02

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.