Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish 23.5 – en slö jumbojet?

• Naish 23.5 – en slö jumbojet?

Publicerad av anonym-anvandare på 25 mars, 2001 vid 08:22

Hallå! Jag åkte förbi fiskebäck igår och fick se en ordentligt stor Arx på tippen. Var det Falle som var där och provade?
    Den hade ju en hel bryggpåle till rör framtill, såg inte klokt ut och den verka minst sagt seg. Kan man få en rapport?

falle svarade 23 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • falle

Medlem
    26 mars, 2001 vid 12:16

Jo det var jag. Den är ett monster!!! Leading egde var enorm. Det pendlade mellan 1-3 m/s. Svårt att göra någon bedömning ännu, jag vill ut på vattnet och prova.
    Återkommer inom kort.

/Henrik
    http://www.kite.nu

• kite-kent

Medlem
    30 mars, 2001 vid 15:00

Jag var också med å flög lite i Fiskebäck, och kan bara konstatera att även en “slö jumbojet” nog kan ge en kraft att studs runt på vattnet som en skollad strand raggare , belive me!!

• nemo

Medlem
    8 april, 2001 vid 15:39

Det blir intressant att höra hur den funkar. Vad rekomenderar du för gap mellan drakarna? Jag funderar på att köpa en 7.5 eller 9.5 och en extrem lättvind. tänker inte köra kite över 10m/s då blir det widsurfing. Hur mycket vinner man på de sista storlekarna typ mellan 17m2 och 23.5m2.

• falle

Medlem
    9 april, 2001 vid 06:42

Pratar vi Naish så är 9,5 och 13,5 bra storlekar att ha, om man vill komplettera windsurfingen, och vill ha två drakar.
    Hör av dig till mig på henrik@megascene.nu för prislista på Naish & Liquid Force.

Ang. de större storlekarna så har jag inte haft rätta förhållande för att prova dom riktigt ännu. Igår körde jag med 7,5 ARX i tre timmar… (bilder kommer till http://www.kite.nu inom kort)

Kite on.

/Henrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish 23.5 – en slö jumbojet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.