Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Naish Brädor ???
-
Naish Brädor ???
Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2004 vid 09:12Är sugen på en kort Naish bräda. har inte åkt så länge. Några rekomendationer???
funkyman svarade 20 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Jag är mycket nöjd med min Naish Stubbie 127, den planar fort och har ett grymt kantgrepp, den är dock tyngre än de flesta brädor men på vattnet har det mindre betydelse
-
Thorn 123, grymt bra kantgrepp!
Annars finns ju stubbie, men har personligen aldrig testat, och det verkar som åsikterna går isär… -
Ja, en torrdräkt känns jävligt klumpig på land den med men det har åxå mindre betyldelse, fattar du vad jag menar
-
nä, faktiskt inte. kanske inte bästa jämförelsen. en klumpig bräda är en klumpig bräda, detta gäller ju även alla former av dräkter varesig man är i vattnet eller ej.
-
Håller med Dirk. Vikt har stor betydelse när man gör diverse saker i luften. Det är som natt och dag att köra en bräda som väger 2 eller 3,5 kilo, speciellt i inverterade trick där rörelsen måste gå snabbt, tex kgb.
Tycker också att det är väldigt stor skillnad mellan rörligheten i en torrdräkt och våtdräkt, för att inte snacka om shorts… -
Vill du testa de senaste brädorna från Naish ?
Om du och några kompisar till dig pallrar er hit till
Varberg så kan vi fixa att ni får testa på dem !Snart får vi in ”samples” av hela Naish sortimentet och är
på gång att arrangera en test-tour där man kan testa på
och eventuellt förbeställa 2005 prylar till ÅF priser !/Michel
-
haha, va fan e det där för bild? lite halvsunkig finish på den må jag säga
-
Hahaha Chrille my friend jag har gjort fler kgb’s än du har gjort chili con carne och det är fan inte lättare med min superlätta custom än med min feta grymma men lite tyngre produktions-Icon 130. Skit i vad gossarna säger och köp den tyngsta bräda du hittar. Har förresten en gammal Wipika pickle fork 160 från 99 i nyskick som du kan få för 6000:-
-
Vänta tills Sol-brädan från Naish kommer. Det blir en hit!!!! Personligen gillar jag 130 cm, men jag tror att 125:an blir en ännu större hit!!! Tror att Fahlén har en som du kan testa.
Logga in för att svara.