Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › naish force på simmer mast (SC6)??
-
naish force på simmer mast (SC6)??
Publicerad av pennywise på 26 mars, 2007 vid 14:11någon som testat denna kombinationen? eller vad är det för master som gäller till naish segel?
_frippe_ svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Jag har kört Force på ett antal olika RDM (powerex, naish, challenger, fiberspar, hot och gun). Med undantag för gun (som var lite styv – funkade dock bra med lång förlängning) så har jag inte hittat någon mast som fungerat direkt dåligt.
SC6:an är väl relativt tunn för att vara SDM och torde fungera rätt så bra. Vilken årsmodell är det på Forcet?
/adde
-
SC6 400 är ganska tunn, framförallt övre 3/4 delen. 430 mer som en standardmast, lite tunnare i toppen dock.
-
Jag har Naish Force 04or och 06or och jag har riggat båda på Simmer SC6. 4.0 och 4.5 som är 04or funkar perfekt på SC6 däremot är jag inte lika nöjd med 5.0 och 5.7 som är 06or när jag riggar dem på SC6. Drar man ner dem så att man får lagom mycket “fladder” i akterliket så blir dom för platta och släpper man på nedhalet så buken/draget bli bättre blir akterliket för spänt. Min teori är att det beror på att 06orna är sydda för RDM medans 04orna inte är det(?). Jag har faktiskt beställt Naish rdm mast så snart vet jag om 06orna blir bättre på den.
Logga in för att svara.