Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish free wide eller global freeride?

• Naish free wide eller global freeride?

Publicerad av surfik på 12 oktober, 2010 vid 12:08

Jag har länge letat efter surfbräda Rocket 125 std, men det verkar som att man kan inte köpa den längre. Jag har dock hittat andra surfbrädor till ett ganska bra pris. Vet inte bara vilken som jag ska välja: free wide 09 120l eller global freeride 2010 130. Det första är lite billigare. Är det någon som har surfat på dem?

impact svarade 14 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bicless

Medlem
    12 oktober, 2010 vid 21:03

Freewide är ju nån cm bredare för lite tidigare planing. Samtidigt ger en bredare bräda ofta lite stötigare gång i choppigare vatten och har ofta sämre register de dagar det blåser mer.
    Så det är en fråga om du vill ha fokus på bottendrag eller fokus på mittregister.

• impact

Medlem
    13 oktober, 2010 vid 06:43

tabou rocket 125 finns väl på surfers vad jag kan se….
    Kolla på Exocet S-cross 114 och Sting det är riktigt bra freeridebrädor, lättplanande.
    http://www.konashop.se
    Naish brädorna brukar normalt vara bra i chop trots sin bredd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish free wide eller global freeride?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.