Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Hybrid 214*65 110l

• Naish Hybrid 214*65 110l

Posted by anonym-anvandare on 21 september, 2005 at 16:36

Hej

Någon som har åsikter/ misstankar om Naish Hybrid 214*65 110l? funderar på att köpa, har ingen större erfarenhet av den typen av brädor

r_k replied 17 years, 7 months ago 6 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • falle

Member
    22 september, 2005 at 17:49

Tror faktiskt inte att det finns någon Hybrid 110 i sverige just nu. (jag har i varje fall inte tagit in någon). I december lägger jag order på brädor till min nya surfbutik i centrala Varberg. Det kommer att finnas brädor för utlåning så du kan testa då.
    Jag har testat den i ca en timme och jag måste erkänna att jag är en vågseglare ut i fingespetsarna. Kunde knappt gippa den!!! 🙂

Falle -Swell.se

• stang

Member
    22 september, 2005 at 18:03

Visst gör det det, men det var inte lätt att få tag i en grin.gif

Jag var ute och åkte på min idag, alldeles för lite vind men va fan!

Jag har inte riktigt hunnit köra in mig på den ännu (det blåser ju så illa i det här landet), men min bild av den hittils är att den är en kul bräda med god fart potential och den verkar var rätt så lätt att kontrollera. DEt som är lite lurigt med den är att den är så himmla kort. Det är bara att glömma att sätta en fot framför mastfoten, då förvandlas den snabbt till ubåt smirk.gif

Förövrigt är det en rätt cool känsla att brassa på i 20-25 knop (tror inte jag kommit upp i mer ännu) med bara vatten framför sig, dvs ingen nos som stör fart känslan.

• stang

Member
    22 september, 2005 at 18:13

Ahh just det! Jag har inte heller fått till gipparna på den ännu, men med god fart och bestämmt skär så ordnar det sig nog.

En annan sak som kan vara värt att veta är att det är knepigt att dra rigg på den, jag tycker att 110l borde räcka men icke. Tror att det är den korta nosen som gör det lite lurigt. Jag väger ca75-80.

• adde

Member
    22 september, 2005 at 19:55

Hybriden testades i Amerikanska Windsurf, april 2004. Den fick bra kritik för planing och fart och framförallt höjdtagningen och rangen (4.5 till 7.5 kvm). I övrigt tyckte man att den var svårslagen, ja svår att slå på alltså laugh.gif
    Dom tycker att den håller farten bra in och ut i gipparna.

/adde

• stang

Member
    22 september, 2005 at 20:10

Jag kör 6.3 och 7.2 på min, båda är klockrena, men jag tror jag föredrar 7.2an men det kan ju ha å göra med att jag är mer van att segla Formula, plus att det varit så himmla byigt vid dom tillfällen jag seglat den.

Och jag håller med testarna den tar defenetivt bra höjd!

• marden

Member
    23 september, 2005 at 20:10

jag sålde min igår men det är väl den du undrar över.
    jag sålde den för jag inte fick min hyper sonic 105 såld som jag har som referens
    jag hann inte segla så många gånger på den men dom planade umefär lika lätt,drog riggen på samma vis, tog samma höjd,o gick lika fort(29,3).men hybriden var mer avslappnad och bekväm att köra + att den var lättare att gippa.men nosen hade gärna fått va högre.
    tycker jag smile.gif

• stang

Member
    23 september, 2005 at 21:15

Hmmm drar rigg på samma sätt… hur lyckas du med det?
    Jag har fått till det någon gång men mina försök brukar resultera i att nosen sticker ner i djupet!!!

Så jag har gett upp det helt och vattenstartar bara numera.

//Stang (som tydligen är kass på att dra rigg crazy.gif)

• marden

Member
    24 september, 2005 at 10:42

har övat två år på hs som är nästan lika kort samt att jag bara väger 75kg så jag drog den utan problem.
    men tricket är väl att stå så långt bak och ha så lite tryck på nosen som mögligt smile.gif

• r_k

Member
    9 maj, 2007 at 15:32

Någon som har testat brädan med segel runt 8 m2?
    Funkar det att dra rigg på den?

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Hybrid 214*65 110l

You must be logged in to create new discussions.