Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Hybrid Bom- Global Wave, någon som klämt eller testat?

• oaxen

Medlem
    26 januari, 2007 vid 13:02

Tjo Charlie!

Vi är ju ett rätt stort gäng LinSurfare som jagar vågor längs kusterna numera. Det börjar snart bli dags att pricka in en tur till sorkarna på Gotland när prognosen lämplig.
    Då känns det ju bra att ha en Linköpings-local-turned-Gotland-local att fråga till råds.

Vi ses.

• charlieb

Medlem
    26 januari, 2007 vid 13:39

Vore kul att få guida ett gäng linsurfare. Min gode vän fastlandsguten har ett kalas ställe 8 km utanför Visby med boende billigt, både i rum eller tält eller bil/buss. Vi har några kanon spots som borde få seglas av fler än oss gutar. Bara höra av sig så ska det pekas på kartan efter guldkorn och visas små vägar till bra bryt.

CharlieB

• dr-masse

Medlem
    27 januari, 2007 vid 08:45

Gotland, Gotland… oj, oj, oj, vilken potential som finns där. På alla vindriktningar. Och att bo hos fastlandsguten är perfekt.

Ser fram emot resorna dit i år!

• jesper_b

Medlem
    27 januari, 2007 vid 22:39

Hej Jesper!
    Det är PatrikfrånLinköpinghanutanhårvisågspåTorö27/10-denmagiskafredagen.
    Två frågor
    1. Går det att specialbeställa så att man får en av de kortare bommarna med Formularacingbakbeslaget?
    2. Pris på kolbommen enligt ovanstående?

Patrik: Hur skulle jag kunna missa en så positiv och glad vindsurfare!

1) Om du menar att få ett bakbeslag med 3 block istället för trä med cleat så är det inga problem. Vilken längd är du intresserad av? Jag har lagt en order på MÅNGA bommar men det är inte säkert att “din” längd finns med. Bra för mig att veta vad som intresserar dig, även om du inte beställer.

2) 3-4000. Kommer sätta exakta priser inom kort.

/Jesper B

• oaxen

Medlem
    28 januari, 2007 vid 09:47

Jag funderar på att skifta mina fyra North-bommar (alu) till en eller två kol bommar i längderna 1. 160 cm 2. 140 cm.
    Synd bara att det inte finns 150 – 190/200 cm, vilket är bästa intevallet för mig.

Fler frågor
    1. Kan man vända på det främre beslaget, det ser så ut på bilderna.

2. Går det att få fram det bakre bomrörets dimensioner, rörets diameter samt radien på rörets böj? Jag står i begrepp att beställa ett dedikerat bakre bombeslag för justerbart uthal som är specialdesignat för vågsegling etc. Det har några lösningar som inte finns på Aerons.

• jesper_b

Medlem
    28 januari, 2007 vid 10:04

Vända beslaget? Hm, det går att skruva loss och sätta på igen, jag antar att det går att sätta på upp och ner. Annars kan du väl bara vända hela bomen upp och ner? Varför?

Bakrörens diameter, i böjen. Ska mäta på min. Måste bara fixa ett skjutmått först.

/Jesper

• m-c

Medlem
    29 januari, 2007 vid 10:18

Vad hände med namngivningstävlingen på den “nya Hotbommen”?
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46028

/M

• oaxen

Medlem
    29 januari, 2007 vid 12:36

@Jesper_B 362287 wrote:

Vända beslaget? Hm, det går att skruva loss och sätta på igen, jag antar att det går att sätta på upp och ner. Annars kan du väl bara vända hela bomen upp och ner? Varför?

Bakrörens diameter, i böjen. Ska mäta på min. Måste bara fixa ett skjutmått först.

/Jesper

Man är ju en vanemänniska. Mina North-bommar häver åt motsatt håll, vilket passar perfekt när man ska rigga med NS Power.XT. På bilderna såg det som om man kunde montera den åt det håll man ville.

• naish

Medlem
    29 januari, 2007 vid 14:16

Får min Global wave bom nu den 16 Feb. Ska bli riktigt roligt att testa!Återkommer om mer info när jag har testat den:)

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Hybrid Bom- Global Wave, någon som klämt eller testat?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.