Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Playmate 2007

  • Naish Playmate 2007

    Publicerad av basse på 11 september, 2006 vid 21:39

    Fick hem lite nya brädor idag….finns det något bättre?
    Börjar med att lägga ut en bild på Playmate 99’an. Ser mycket bra ut i mina ögon. Trodde den kanske skulle bli lite för liten men med den feta tailen blir det nog inga problem. Grafiken som man varit lite skeptisk till var över förväntan och riktigt trevlig. Den väger in på 5.8 kg utan stroppar. Måtten är kompakta 232 – 63 och det kommer med en fena på 22cm.
    Kommer kännas krispigt jämfört med JP 111’an från -04 kan jag lova. Nu vill jag ha lite 5.3 så jag får testa på riktigt!!

    Vill du klämma är det bara att tjoa till på stranden eller gå in på Fahlén Surfcenter i Varberg!!

    niklas_s svarade 18 år sedan 15 Medlemmar · 53 Svar
  • 53 Svar
  • ola-h

    Medlem
    12 september, 2006 vid 07:41

    Nice. Ser ut som mastkassetten sitter långt bak. Vad är avståndet till tailen?

  • basse

    Medlem
    12 september, 2006 vid 08:02

    Från kassettens bakkant menar du? Hmm.. har inte det måttet i framför mig nu men jag kan kolla ikväll.

  • adde

    Medlem
    12 september, 2006 vid 08:16

    Om vi antar att brädan är helt platt (vilket i sammanhanget är rätt så korrekt! :D) så kan du bara mäta i figuren ju! brädans längdernas förhållanden bevars ju under skallning och projektion!

    Ola, är det inte dags att koda en rockermätaralgoritm som utgår från ett foto?

  • ola-h

    Medlem
    12 september, 2006 vid 09:09
    Basse wrote:
    Från kassettens bakkant menar du? Hmm.. har inte det måttet i framför mig nu men jag kan kolla ikväll.

    Japp, just det måttet menar jag. Det är inte direkt så att min liv hänger på informationen, men det kan vara kul att veta.

    Basse wrote:
    Om vi antar att brädan är helt platt (vilket i sammanhanget är rätt så korrekt! ) så kan du bara mäta i figuren ju! brädans längdernas förhållanden bevars ju under skallning och projektion!

    Ola, är det inte dags att koda en rockermätaralgoritm som utgår från ett foto?

    Skallning? Risken är väl att med en vikt på 5.8 kilo kan en riktigt hård skallning faktisk inverka på brädans längd.

    Annars mäts ju längden oftas på undersidan, så det kan skilja rätt mycket på det projicerade måttet och den angivna längden.

    En approximiativ rockermätalgoritm som utgår från ett foto är rätt enkelt att göra. Problemet är dock att verkligen fotografera rockerkurvan. Brädan måste hållas absolut vinkelrät mot kameran och eftersom “höjden” perdefintiion ändrar sig med scoopet blir det svårt. Man måste exakt veta objektivets avbildningsegenskaper och även om man vet det kan det bli svårt. Tänk t ex på en konkav bräda.

  • basse

    Medlem
    12 september, 2006 vid 09:34

    Den står säkert lutad med en vinkel på ca 15-20 grader på bilden, kan bli någon till några cm fel då ju. Jag var lite trött igår när jag tog fotot och kom inte ihåg att detta skulle behandlas idag!

  • adde

    Medlem
    12 september, 2006 vid 10:40

    min 116 vägde in på 6.0 samma sak med hybrid 96:an!! och GW78 kom ner i 6.4!

  • pederboy

    Medlem
    12 september, 2006 vid 11:09

    Fasen vad fint köket blev, men det står något framför dörren…

    Nice bräde, får la se om man har tid att dinga den någon dag.

  • pederboy

    Medlem
    12 september, 2006 vid 11:17

    En förklädd Young Gun månne….
    😉

  • dr-masse

    Medlem
    12 september, 2006 vid 11:21

    Läge för tävling, vem kommer närmast?

    Jag gick extremt vetenskapligt till väga och lade in en bild på playmaten i det grymt matematiska programmet powerpoint. Kasettens bakkant verkar sitta vid 53.4% av brädans längd….

    Min gissning – 124 cm.

    Skall bli spännande att se vad Basse mäter upp det till. Förresten så ser den klart najs ut, även om jag tycker att det är lite synd att Naish gett upp sina roligare designgrejor.

  • basse

    Medlem
    12 september, 2006 vid 11:35
    dr Masse wrote:
    Skall bli spännande att se vad Basse mäter upp det till. Förresten så ser den klart najs ut, även om jag tycker att det är lite synd att Naish gett upp sina roligare designgrejor.

    Det är det jag alltid sagt. Powerpoint löser det mesta. 🙂

    Jag försöker komma ihåg att mäta ikväll….

  • basse

    Medlem
    12 september, 2006 vid 11:38
    Pederboy wrote:
    Fasen vad fint köket blev, men det står något framför dörren…

    Nice bräde, får la se om man har tid att dinga den någon dag.

    Du håller dig borta från mina brädor i fortsättningen Mr Ding! Kom upp och jobba lite på vardagsrummet ikväll istället!

  • hakman

    Medlem
    12 september, 2006 vid 12:07

    Så jävla synd på den grymmeläckra kaninen de hade förra året… Vem är det som designar egetligen, alla naishbrädorna har fulat till sig rejält ju!

  • naish

    Medlem
    12 september, 2006 vid 12:11

    Man ska inte gå på grafiken utan brädans egenskaper…..

  • surfjohan

    Medlem
    12 september, 2006 vid 12:48
    Naish wrote:
    Man ska inte gå på grafiken utan brädans egenskaper…..

    Whaaaaat!? Och det säger du nu?! Faaan!

  • ola-h

    Medlem
    12 september, 2006 vid 13:21

    Hmm, jag tror på färre procent och tippar på att kassettens bakdel är 117cm från tailen.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Playmate 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.