Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Session linje

  • Naish Session linje

    Publicerad av tim-eriksson på 3 december, 2008 vid 00:34

    Hej…

    Har fått möjligheten att köpa en komplett Naish Session / Boxer linje för 7500 sek. Fråga är om det är ett bra köp?

    Segel är från 2007 och är körda av seglingsnummret “D-47”, använda totalt sett 14 dagar i syd-afrika men annars på hemma plan. 3.7 har en lite reva som är lagad medan resten av session seglet ser bra ut om än använda. Båda boxer seglen är i nyskick och använda max 5 gånger st.

    Seglen är som sagt rätt hårt seglade tror jag… Men hur mycket gör det?

    Så.. Borde jag slå till?

    Naish Session 3.7 4.0 4.5 5.0
    Naish Boxer 5.4 5.8

    7500 sek

    sejl012bl7.jpg
    sejl006hc6.jpg
    sejl001ay6.jpg

    lars_k svarade 15 år, 9 månader sedan 13 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • Knatte

    Gäst
    3 december, 2008 vid 06:04

    Priset låter väl helt ok, även om seglen kan vara rätt använda.. Frågan är ju bara om det denna typen av segel som du vill ha /använda??
    Detta är väl rätt mycket freestyle/vågsegel vi pratar om:smile: Absolut inget för fortåkare eller freeride segling.

  • lars_k

    Medlem
    3 december, 2008 vid 07:00

    6 segel för 7500. Det blir 1250 kr per segel. Billigt!
    Om skicket är som du säjer, inga lagningar och sömmar är OK så är det säkert ett bra köp.
    Jag har kört mina Session 2007:or sen början av 07. Seglar ganska mkt och bara våg. Körde 4 veckor i Sydafrika när de var nya. Så de fick sej en bra dos UV direkt. Ser mkt bra ut fortfarande även om 5.0:an rippade en söm mot en sten i Åsa för några veckor sen. Bra kvalitet på Naish helt klart. Så pass bra att jag tänker köra ett år till på seglena, kanske mer.
    Tror säkert att även danskens segel kan hålla minst ett par säs till för dej. Beroende på hur mkt du seglar och graden av misshandel. Pajar seglet lämnar man ju dessutom in seglet på lagning för några hundra. Och kör vidare.
    Vill du inte tvunget ha den senaste årsmodellen är det ju bara att köpa! 🙂

  • naish

    Medlem
    3 december, 2008 vid 07:34

    Har kört EXTREMT mycket med mina Naish session segel och kan bara hålla med Lars_K. Kvaliten är grym och framför allt grymt sköna…

  • ola-h

    Medlem
    3 december, 2008 vid 07:47

    Mycket bra pris. Om du är på jakt efter våg/freestylesegel är det bara att slå till.

  • bananen

    Medlem
    3 december, 2008 vid 07:56

    Hade åxå Session förut, ett perfekt vågsegel! Inte lika mycket drag som i mina nya Combat, men jäkligt neutrala och sköna i bottensvängarna! Köp!

    Och kvaliten är i toppklass!

  • adde

    Medlem
    3 december, 2008 vid 08:08

    Givet köp tycker jag, 07:ans 5.8:a går bra på 400 också så i praktiken klarar du dig på en 370 och en 400. Not bad.

  • dr-masse

    Medlem
    3 december, 2008 vid 09:54

    Bra pris, där. som sagt, seglen är nog flitigt använda, men hur mycket hinner man köra med alla segel? Även om han har typ 150 dagar på vattnet (eller mer), så finns det ju gränser, som sagt.

    Är det verkligen 7500 SEK eller Danska pengar? Kan vara värt att dubbelkolla.

  • tim-eriksson

    Medlem
    3 december, 2008 vid 11:08
    Knatte;519198 wrote:
    Priset låter väl helt ok, även om seglen kan vara rätt använda.. Frågan är ju bara om det denna typen av segel som du vill ha /använda??
    Detta är väl rätt mycket freestyle/vågsegel vi pratar om:smile: Absolut inget för fortåkare eller freeride segling.

    Sch… har dubbel uppsättning 😮 Pappa måste ju kunna vara med och leka också 😉 Och han gillar cambers…

    dr Masse;519238 wrote:
    Bra pris, där. som sagt, seglen är nog flitigt använda, men hur mycket hinner man köra med alla segel? Även om han har typ 150 dagar på vattnet (eller mer), så finns det ju gränser, som sagt.

    Är det verkligen 7500 SEK eller Danska pengar? Kan vara värt att dubbelkolla.

    5500 Danska… = 7691 sek.

    Men alright..: Då försöker vi hugga seglen! Om inte jag får ett bra erbjudande av någon annan snart…

  • tim-eriksson

    Medlem
    4 december, 2008 vid 00:57

    Okej… Har kontakt med dansken och han verkar trevlig. Håller till vid klittmöller..

    Står nu inför ett landsval.. Har fått ett bra erbjudande om goya 2008 3d 4.1 4.7 5.3 ink 400 goya rdm för 8000 kr. Allt i mycket bra skick.

    Får ju klart mindre segel med goya.. och lite nyare… Men jag kommer då behöva köpa ett 3.7 och ett nytt 6.0. 3.7 för att jag kommer åka till riktigt blåsiga ställen om ett drygt år och 6.0 för att min nästa segelstorlek är 7.0…

    Som jag förstått det rätt klarar jag mig med 400 mast till naish boxer 5.8 2007 vilket innebär att jag slipper en 430 mast (Ekonomisk !)

    Så… Snabba puckar, gör affären med dansken imorgon annars.

    Stort tack för bra och vettiga svar! (Om någon har en 370 mast till övers, pm.a 😉

  • adde

    Medlem
    4 december, 2008 vid 08:56

    Om du bestämmer dig för det senare alternativet har jag en 3.7 och 6.0:a till salu 😀

  • basse

    Medlem
    4 december, 2008 vid 09:31

    Klart du skall ha Näääsh!! 😉

  • doc

    Medlem
    4 december, 2008 vid 11:15

    Herregud, vilket klipp. Köp danskt innan han ångrar sig.

  • tim-eriksson

    Medlem
    4 december, 2008 vid 11:43
    adde;519439 wrote:
    Om du bestämmer dig för det senare alternativet har jag en 3.7 och 6.0:a till salu

    Hehe… Mjo, men då blir det jätte dyrt som sagt!

    Fick ett riktigt lockande erbjudande inatt också.. 4.2 4.7 5.3 Ezzy 2007 + Goyra 3d 3.7 för cirka 5200. Också riktigt prisvärt…. Verkar som min powerex (sc6) 400 mast kommer fungera “okej” i alla seglen tills jag kommer över en billig passande rdm. Det är skönt..

    Doc;519463 wrote:
    Herregud, vilket klipp. Köp danskt innan hann ångrar sig.

    Hehe… Okej, när du säger det så tar jag nog Naish seglen oavsett och om jag ändrar mig verkar det inte bli så stora problem att kränga dem på steffo…

  • perrapops

    Medlem
    4 december, 2008 vid 11:47

    Ah, antar attdet är Petters segel, (Donpedros) om det är det så är det bara att slå till, seglena är riktigt fina! har sett dem”live” och de är i bra skick!

    Tim.Eriksson;519469 wrote:
    Hehe… Mjo, men då blir det jätte dyrt som sagt!

    Fick ett riktigt lockande erbjudande inatt också.. 4.2 4.7 5.3 Ezzy 2007 + Goyra 3d 3.7 för cirka 5200. Också riktigt prisvärt…. Verkar som min powerex (sc6) 400 mast kommer fungera “okej” i alla seglen tills jag kommer över en billig passande rdm. Det är skönt..

    Hehe… Okej, när du säger det så tar jag nog Naish seglen oavsett och om jag ändrar mig verkar det inte bli så stora problem att kränga dem på steffo…

  • stinger

    Medlem
    4 december, 2008 vid 12:00

    “Naish Session 3.7 4.0 4.5 5.0
    Naish Boxer 5.4 5.8″

    I mina ögon är det ett segel för mycket i den linjen så du kan få ner kostnaden ytterligare genom att sälja Boxer 5.4, inga probs att köra 5.8 – 5.0 och kanske lägga de pengarna på en 400RDM.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Session linje

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.