Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Session linje

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:10

    Sådär… Med frakt till Uppsala från danmark går kalaset på hela 8700 sek eller som jag gillar att se det 7600 nok. Det blir en segelkostnad på 1450 kr st.

    Fortfarande en okej deal? Är riktigt sugen på linjen eftersom jag kan få på allt på 370/400 master….

    Andra bra erbjudanden som jag fått är ju 4.2 4.7 5.3 goya 2008 ink 400 rdm för 8000 kr… Eller Sail loft curve för ungefär lika mycket (utan mast)…

  • poppo

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:39

    men kom till skott nån gång pöjk-spoling,
    du borde sluta surfa och bli bilskojare! 😉

  • surfen

    Medlem
    9 december, 2008 vid 14:35

    @Tim.Eriksson 520219 wrote:

    Sådär… Med frakt till Uppsala från danmark går kalaset på hela 8700 sek eller som jag gillar att se det 7600 nok. Det blir en segelkostnad på 1450 kr st.

    Fortfarande en okej deal? Är riktigt sugen på linjen eftersom jag kan få på allt på 370/400 master….

    Andra bra erbjudanden som jag fått är ju 4.2 4.7 5.3 goya 2008 ink 400 rdm för 8000 kr… Eller Sail loft curve för ungefär lika mycket (utan mast)…

    Men va fan Tim, har du inte kommit till skott än? Det slutar väl med att inget blir av! Det är bara att vädra libran så du kommer ut på vattnet nästa år. ;=)

    surfen

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 december, 2008 vid 14:51

    Haha… Märks det att jag har väldigt lite att göra ibland i oslo ;)…

    Ne.. men han har jobbat mycket denna veckan liksom jag. Sen tog det lite tid att kolla upp frakt alternativen etc. Eftersom jag inte kommer surfa innan jul är det ingen brådska 🙂 Tveksam om jag är ute i januari också faktiskt… hehe…

  • Knatte

    Gäst
    9 december, 2008 vid 18:39

    Slå till bara!! Billigare kan det inte bli 😀

  • tim-eriksson

    Medlem
    30 december, 2008 vid 17:39

    Till slut…

    Efter mycket velande och kalkylenade så landade idag linjen i garaget. Blev en lite språkmiss med dansken så skickades till fel adress 😮 Men nu är dem här!

    Seglen ser mycket bra ut och 5.4’an och 5.8’an är i nyskick. 4.0 4.5 5.0 är använda en hel del men hela, 3.7’an behöver plåstras om litegrann 🙂

    Gillar luffen på 5.8an… 424 😉 Hejdå 430 masten !

    Tack för alla svar!

  • Knatte

    Gäst
    30 december, 2008 vid 18:15

    @Tim.Eriksson 523296 wrote:

    Till slut…

    Efter mycket velande och kalkylenade så landade idag linjen i garaget. Blev en lite språkmiss med dansken så skickades till fel adress 😮 Men nu är dem här!

    Seglen ser mycket bra ut och 5.4’an och 5.8’an är i nyskick. 4.0 4.5 5.0 är använda en hel del men hela, 3.7’an behöver plåstras om litegrann 🙂

    Gillar luffen på 5.8an… 424 😉 Hejdå 430 masten !

    Tack för alla svar!

    Gött! Klart att det blir språkmissar med danskar…:smile: Helt omöjligt att fatta vad de säger:tongue:

  • tim-eriksson

    Medlem
    31 december, 2008 vid 14:48

    Är folk dvärgar?… Session seglen är i alla fall sydda för dem 😉 Sjukt lågt “bom cut out”. Kommer nog fungera bra men längre personer än mig ska nog passa sig… 186 lång. Boxer seglen däremot var bättre!

  • lars_k

    Medlem
    31 december, 2008 vid 15:44

    Jag är 193 och har inte problem med att bom-cutouten är för låg. Iofs har jag inte bommen så extremt högt heller. Fast det är väl bara freestyle-nissar som har bommen över huvudet. I vågor funkar det dåligt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Session linje

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.