Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing naish supercross 257

• naish supercross 257

Publicerad av hifly på 21 april, 2005 vid 12:54

hej jag har en naish supercross 257-02a på 95liter men jag tycker den planar väldigt sent eller är det jag som har för dålig teknik. har bara seglat pråm innan och seglar själv så är det någon som har några tips eller skall jag sälja den och köpa en större? i så fall vad får man för en sådan den är i absolut nyskick har försökt att segla på den högst ett tio tal gånger

anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • hifly

Medlem
    21 april, 2005 vid 13:05

någon som har någon erfarenhet av en sådan bräda?

• dr-masse

Medlem
    21 april, 2005 vid 13:38

Vad väger du? Vilka segel och segelstorlekar kör du? Kunskapsnivå? Vad kör du i för förhållanden? Uppskattade vindstyrkor?

Den är ju inte så stor, men plana ska den ju såklart.

Surfa På!

• hifly

Medlem
    21 april, 2005 vid 14:58

jag väger 63kg ett tripple xxx 5.0 -02 och ett simmer twist 6.0 -03a kunskap hmm inte så bra inne i en fjord ganska byig vind små vågor ca 50cm 10-15m/s

• sunil

Medlem
    21 april, 2005 vid 16:23

jag skulle tro att de blir mycket lättare överhuvudtaget om du kom ut på lite öppnare vatten, de e väldigt svårt att börja på ett sånt ställe som torreby…

• dr-masse

Medlem
    21 april, 2005 vid 18:09

Hmmm, jag lutar faktiskt åt att det är en teknikfråga. Även om det är byigt som fasen. Du är lätt, brädan är känd för att vara rätt snabb och lättseglad.

Tror att det är ovana. Båda seglen har bra drag, helt klart för någon med din vikt.

Det är helt annan teknik att få igång en liten bräda jämfört med en större. När vindbyn kommer, se till att falla av ordentligt, tryck i mastfoten. Upprätt rigg. Några snabba pumptag, kliv i stropparna och skjut iväg. Låter ju skitenkelt, eller hur? Kolla gärna någon som kan, och träna!

Tipset att ge dig ut på öppnare vatten är inte heller dumt, då blir det enklare att hålla farten uppe.

Plana På!

• cambo

Medlem
    21 april, 2005 vid 21:12

Finns det något place med vatten överhuvudtaget runt Munkedal, eller kör du i älven blush.gif

För övrigt kommer stabilare vind göra susen.

• hifly

Medlem
    22 april, 2005 vid 10:59

jag kör i fälefjorden. var kör du sunil? har du börjat sessongen än? kan man hänga på och surfa med er ngn gång?

• sunil

Medlem
    22 april, 2005 vid 18:08

ja brukar köra på haby, ute på ramsvikslandet, startade den 2:a januari i år… viisst hör av dig bara när du ska ut … du e ju kul när de e lite folk ute…

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2005 vid 14:40

okej jag får väll göra de fickmin nya våtdräkt igår också en neilpryde 3000 series så de ska nog bli premiär för mej ganska så snart

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing naish supercross 257

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.