Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Naish Torch 14 kvm el liknande C-kite
-
Naish Torch 14 kvm el liknande C-kite
Publicerad av hattfan på 21 juni, 2010 vid 16:46I ett desperat försök att bli bättre så har jag inhandlat en Torch 10:a med tillhörande bom. Jag behöver alltså en större kite, helst 14 kvm Torch från 07 och framåt som helst säljs utan bom.
Andra förslag är välkommna men då 5-linors kompatibla.skotten svarade 14 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Har en torch 14 2010, men den säljer jag inte, den är för go!
-
sourra;618193 wrote:Missade du Oskars?
Ja tyvärr, ville försöka köpa 10an innan jag gick för en 14. Han ville inte sälja den utan bom så den blev lite dyr. Men jag ångrar mig gruvligt nu när jag börjar få in lite stålars.
-
maackaan;618192 wrote:Har en torch 14 2010, men den säljer jag inte, den är för go!
Darn! Det kan jag tänka mig att den är!
-
jag har en Takoon Air 14 från 2006 som ligger och dammar, det är en 5 linors kite utan lagningar. du kan få den för en billig peng.
hör av dig om du är intresserad/vill testa den. jag bor i malmö -
easyG;618202 wrote:jag har en Takoon Air 14 från 2006 som ligger och dammar, det är en 5 linors kite utan lagningar. du kan få den för en billig peng.
hör av dig om du är intresserad/vill testa den. jag bor i malmöJag har skickat pm till dig good sir!
-
…och dansken kunde sko sig =). http://www.kitesurferen.dk/index.php?option=com_joomlistings&c=ad&task=view&adid=11336
Visserligen från 2007 men har inte skett några radikala förändringar med Torch vad jag förstått, sourra har säkert facit ;)!? I vilket fall så är priset, 2500 Grön Tuborg pengar, riktigt överkomligt.Edit: Fann också en 2008 Torch 14m för lite mer, 3900 DKr http://www.kitesurferen.dk/index.php?option=com_joomlistings&c=ad&task=view&adid=11071
-
Det tunas lite här och där men som du säger är det inga radikala förändringar. Den var ju grym redan från början =)
Ingår en shift-bom så har man ju ett värde på 2500+ bara där, det ska man inte glömma. -
Feta. jag gillar’t, mycket, kul att det börjar hända lite på designfronten vad det gäller drakar.
-
Med “designfronten” menar du trycket på duken?
(vilket jag håller med om, tom erkänt dåliga grafiska designers börjar vända om. För att inte nämna Naish som alltid fattat att snyggt är bra (eller tvärt om) som ser grymma ut!) -
Den här gången menade jag design i bemärkelsen utseende ja. Något som egentligen inte spelar det minsta roll på drakens egenskaper men ändock är kul.
Vad det gäller prestanda har det nog inte ändrats något anmärkningsvärt på Torch. Detta trots att det förmodligen är bland C-drakar det görs mest ändringar och tuningar i och med alla proåkares input.Ska vi prata rena prestandanyheter ligger C4 högt upp på min lista. Från att inte ens ha en C-drake utan mest hybrider med 5 linor till en kick ass C med 4 linor som lämpar sig för i stort sett alla åkare.
Kör ni Torö imorrn Jens?
Logga in för att svara.