Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › naish tourch???
-
naish tourch???
Posted by hildingdude on 18 september, 2007 at 21:39hur e bomtrycket på den rackaren? någon som kört den mycket? en vänn från australien tycker den e super men han bor ju i australien, hur fingerar den i sverige?
skanepaul replied 17 years, 3 months ago 10 Members · 18 Replies -
18 Replies
-
@hildingdude 416243 wrote:
hur e bomtrycket på den rackaren? någon som kört den mycket? en vänn från australien tycker den e super men han bor ju i australien, hur fingerar den i sverige?
Grymt skön kite med lagomt bomtryck! Har tidigare haft en del problem med vänsterarm (tennisarmbåge) när jag kört kites med för högt bomtryck, denna är som ipren för armarna. Kör bla Torch 14, bara till att hojta till o prova om du är i krokarna.
//Alex
-
@rusiak 416274 wrote:
Grymt skön kite med lagomt bomtryck! Har tidigare haft en del problem med vänsterarm (tennisarmbåge) när jag kört kites med för högt bomtryck, denna är som ipren för armarna. Kör bla Torch 14, bara till att hojta till o prova om du är i krokarna.
//Alex
just de…kör 07an. Tror Falle har 08or hemma nu, finns kanske som demo!?
-
Grymmaste jävla kiten!! Vad är ändrat till 08:orna egentligen, inte så mycket va?
-
@SkånePaul 416281 wrote:
Grymmaste jävla kiten!! Vad är ändrat till 08:orna egentligen, inte så mycket va?
Efter vad jag har läst mig till så är det bara färger och tryck som ändrats från 2007 till 2008.
-
sourra;416285 wrote:Efter vad jag har läst mig till så är det bara färger och tryck som ändrats från 2007 till 2008.
Nån skrev att 2008an va mer lik 2006an än 2007an på kiteforum men någon naishkille sa att dom inte hade ändrat något egentligen.
-
@hildingdude 416243 wrote:
hur e bomtrycket på den rackaren? någon som kört den mycket? en vänn från australien tycker den e super men han bor ju i australien, hur fingerar den i sverige?
Jag körde dom hela förra vintert i wa oz . grymt skön och väldigt snabb. du gillar ju att kiteloopa så den lär passa din åk stil.
tror inte det är några större förändringar mellan 07-08.
körde 10an med korta linor i waves o side shore wind. mumma!!
-
Har kört C-kites sedan 2001 och har svårt att gå över till annat då dessa kites finns. Mina Torch III har jag kört i snart ett år nu. Lätt bomtryck, grym depower. Köra mina 10+14 från 6 m/s. 10:an pallar byar på 17 m/s.
-
@Che_Riff 416313 wrote:
Har kört C-kites sedan 2001 och har svårt att gå över till annat då dessa kites finns. Mina Torch III har jag kört i snart ett år nu. Lätt bomtryck, grym depower. Köra mina 10+14 från 6 m/s. 10:an pallar byar på 17 m/s.
Men då får du ju ha en man bakom dig på land som har ett fast grepp i handtaget ibland också =)
-
Double depower tycker jag fungerar förvånatvärt bra
ville egenteligen inte ha det men var ända tillgängliga då.. nu ågrar jag inte ett dugg att jag har det. -
de låter riktigt nice ju! på tal om kitelooparild! jag gjorde den fetaste idag i råelund landade lätt 500 meter nere i lä! ni som varit i rågelund. jag v ute vid kråkön och landade 30 meter innan sanbanken!
wind rangen är ju helt okej men jag har haftmin rebel 12 i vindar på 18 m/s och den håller de grymt bra! men jag tycker fan om C kite mera! har kört bow (hybrid) i år och rebel e en svinbra kite verkligen men C är men kraft i loopen och roligare weakstyle!
Alla som inte va ute idag missasde något grisigt väder men de fetaste hoppvädret hitills i höst! -
12 i 18 m/s???? Vad mätte du upp det med? Kommer ihåg för nått år sen jag och Fredde Triathlon skulle sticka ut med en 7:a då vi precis mätt upp 19,2 m/s med en silva vindmätare, det gick inte att stå på stranden och titta ut mot havet för all sand som blåste omkring, kiten gick knappt att hålla och slutade i ett träd. Fast man kanske kan döda all kraft i en rebel vad vet jag…
-
Idag rapporterade väderstationen 16 m/s och det var stundtals rätt tungt med sjuan.
Log in to reply.