Senaste nytt Forums Naish, vilken hoppjerka!

• Naish, vilken hoppjerka!

Posted by evol on 23 oktober, 2003 at 11:14

Laddade ner några filmsnuttar från steffo ftp:n, spana in klippen med Robby Naish, Wow vilka j-vla hopp!! Han flyger som en vante, Det ser ut som han flyger i särklass mycket längre och högre än alla andra.
    En fråga har jag dock. Naishan loopar ju inte en enda gång! Var inte det tricket upfunnet under hans tid eller är det mycket svårare att hoppa så extremt utan att snurra? e det nån som vet?
    Själv verkar det mer radikalt att bara fortsätta så där som Naish gör, ytan att snurra varje gång.

Respekt år de gamla surfikonerna

anonym-anvandare replied 21 years, 2 months ago 14 Members · 20 Replies
  • 20 Replies
  • wisco

Member
    23 oktober, 2003 at 11:55

jodå, han loopar.. har sett en filmsnutt när han loopar en såndär gammal centerbords-pråm med trekantsegel….

• sinclair

Member

Jag vet inte från vilken tid filmsnuttarna är i från som du relaterar till, därför kan det var svårt att säga om loppen hade gjorts tidigare.

• dr-masse

Member

Nog kunde (kan) han loopa, alltid. Och det uppfanns under åttitalet. I de där hoppen laddar han för höjd.

Har någon gammal VHS-rulle hemma med bilder från världscupen (när det var det på riktigt!) från Holland typ 87 eller 88 – Naish och Dunken hoppade sjukt högt redan då. Har faktiskt knappt sett högre hopp även i våra dagar, Pozo inräknat.

Ett annat högt hopp, förresten. Betänkt att det är hyggligt “platt” (Gore) och att han fortfarande är på väg upp…

final_dale.jpg

Höga hopp ÄR mäktigt!

• calle_b

Member
    23 oktober, 2003 at 13:48

Där!

Så ska det se ut! 1-1.5 m “chop” i, vad kan det vara, 15-18 m/s?? Små segel med fullt öööösss!!!!!!

Fet-avis!

Tackar för smakprovet, Masse män.

• canoya

Member
    23 oktober, 2003 at 14:17

Har sett en bildsekvens där han loopar med en Mistral Equipe på ca 3,80 m och 14 kg.

• _alexander

Member
    23 oktober, 2003 at 14:41

var finns “steffo´s ftp” ???

• anonym-anvandare

Member
    23 oktober, 2003 at 15:03

De där klippen är sanslösa tycker jag! För övrigt tycker jag inte det är särskilt snyggt med ständigt loopande, blir inget “flow” då. De där klippen är grymmare än nån loop jag sett!

• anonym-anvandare

Member
    23 oktober, 2003 at 15:14

Det där Gorge hoppet rockar fett 7-8 m högt på insjövågor! , iofs verkar det vara rätt OK sideonshore och 20 m/s, men ändå /Benke

• axxl

Member
    23 oktober, 2003 at 22:13

Vilken katalog hittade du filmsnuttarna med Naish i? Vad heter filerna?

• kalabra

Member
    24 oktober, 2003 at 09:27

Mistral Equipe 370cm o 230L har jag för mig…
    Så skall en slipsten dras!!
    http://web.archive.org/web/19961111070405/www.mistral.com/equipe/back.html

• evol

Member
    24 oktober, 2003 at 09:34

klippen hittar man på http://ftp.steffo.nu

klicka vidare på vindsurfing, sen är det bara att tanka…

klippen jag snackade om heter: R naish clip4 och R naish clip 6. spana in och njut..

• evol

Member
    24 oktober, 2003 at 10:01

är det nån som vet höjdrekordet i vindsurfing. lär var rätt svårt att mäta utan utrustning ombord, men hur högt har det uppskattats från toppen till vågdalen, nån som vet?

• karnan

Member
    24 oktober, 2003 at 10:56

Kolla RIP-filmen istället (småklippen kommer från denna). Filmen finns på Steffo under /nya. Vassaste surffilmen jag har sett hittills. Någon som vet om det går att köpa CD-versionen?

/Johan

• anonym-anvandare

Member
    24 oktober, 2003 at 11:29

Japp, första hoppet i RIP filmen måste vara ett
    av de högsta som robban klämt av,
    man blir inte annat imponerad av det hoppet.

Filmen är grym fast den har några år på nacken,
    (början av 90 tror jag), speciellt de klippen
    när han har kameran på sig och klämmer av hopp.

Såg just dessa hopp på storbild med polarna,
    alla skrek av förtjusning,
    DET KÄNDES SOM MAN SJÄLV HOPPADE… wink.gif

Klämde inte Robert Teriitehau av ett grymt hopp
    i Pozo för några år sedan när han satte
    (första?!) dubbellopen….

• ola_p

Member
    24 oktober, 2003 at 11:32

Om inte jag missminner mig så ordnade polakow första dubbelloopen(på film), när han var 14…

Page 1 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Naish, vilken hoppjerka!

You must be logged in to create new discussions.