Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Name that trick, Maui Throwback

• Name that trick, Maui Throwback

Publicerad av davids på 30 maj, 2013 vid 09:20

Skön liten rulle med goa åkning.. Men frågan är vad är det för trick han gör vid 1:03? Är det så enkelt som en flat 5a med lite annan kroppshållning eller typ en back to revert med pass? Ser jävligt stylish ut hur som helst..

[video=vimeo;48334867]http://vimeo.com/48334867[/video]

pepa svarade 11 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pepa

Medlem
    30 maj, 2013 vid 16:14

Off-axis fs 5.

• alohasurfer

Medlem
    1 juni, 2013 vid 16:03

Skön rulle!! Synd att musiken sög bara 🙂

• nicolai

Medlem
    1 juni, 2013 vid 22:10

Ja det är väl en fs off axis 5. Eller 450 och nått av det fulaste jag har sett utförd.

• pepa

Medlem
    2 juni, 2013 vid 08:45

@Nicolai 711130 wrote:

Ja det är väl en fs off axis 5. Eller 450 och nått av det fulaste jag har sett utförd.

Kajtarna måste börja nånstans Nicolai.

• nicolai

Medlem
    2 juni, 2013 vid 08:52

Sant. Men det är ju verken ett svårt ell nytt trick, så det borde inte vara svårt att få till snyggare. Men han kan börja med att 1. Börja på benen. 2. Inte vara uppåt ner utan nånstans 45grader.
    Det han gör är mer en roll to revert dock med handlepass. Sen gillar jag personligen mer on axix tricks.
    Men du gillar ju stil Pepä så du borde ju hålla med.

• pepa

Medlem
    2 juni, 2013 vid 17:19

@Nicolai 711136 wrote:

Sant. Men det är ju verken ett svårt ell nytt trick, så det borde inte vara svårt att få till snyggare. Men han kan börja med att 1. Börja på benen. 2. Inte vara uppåt ner utan nånstans 45grader.
    Det han gör är mer en roll to revert dock med handlepass. Sen gillar jag personligen mer on axix tricks.
    Men du gillar ju stil Pepä så du borde ju hålla med.

Stil är i the eye of the beholder? Men jag håller med generellt sett. Blev ändå glad av just det här tricket eftersom inte så många kajtare ens försöker göra off axis-trick. Tycker också ”on axis” är snyggare oftast dock.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Name that trick, Maui Throwback

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.