• imported_mickeo

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 06:22

Jag är på till 100%.
    Mvh
    MickeÖ

• jester

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 16:48

När måste man bestämma sig? Jag är till 50% på… Beror lite på jobb och stålars (i vanlig ordning)

• teamrider

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 18:14

Älskar Afrika så jag överlägger seriöst att hänga på.
    Deadline?

Puss

• jester

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 19:24

Efterlite funderande har jag höjt mina odds till 75%. Bara äventyret är ju värt det hela! Jag får helt enkelt fortsätta köra med min lilla sketna Kia Picanto, och satsa på att komma till Afrika nästa höst. 80% mao… 😀

• surfan

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 19:35
    Teamrider;585216 wrote:
    Älskar Afrika så jag överlägger seriöst att hänga på.
    Deadline?

Puss

Det blir nog i typ slutet juni mitten juli för att det ska gå att rodda
    tävlingen blir i september 2010. kram

• p-malmkvist

Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:50

Jag är garanterat på till 100%.. Skulle bli så j..vla kul om allt fixar sig.. Skicka pm med uppg ang när bokningsavgift och slutbetalning ska vara inne!!

• thomas-althin

Medlem
    26 oktober, 2009 vid 14:20

Tror nog att jag oxå ska med!!
    Vilken upplevelse.

• budda

Medlem
    27 oktober, 2009 vid 14:12

Jösses vad sugen man är..

• surfan

Medlem
    27 oktober, 2009 vid 17:59

Det är bara att åka med

• surfan

Medlem
    31 oktober, 2009 vid 19:12

http://www.speedweek.co.za/index.html Lite info från när jag var där man är bra sugen

• teamrider

Medlem
    1 november, 2009 vid 18:37

Till råga på allt så har VAGABOND kommit ut med ett temanummer om AFRIKA. Köp, läs och längta…

• glader

Medlem
    31 januari, 2010 vid 09:44

Jag fick just klartecken hemma att åka. Måste ta tjänstledigt också, men det reder sig nog. Detta känns som en drömresa som det är svårt att missa.

Daniel, vet att du sa att du tyckte jag kunde åka med, men tvivlar lite på min förmåga. När jag läser att Jester som är mycket duktugare än jag skall åka med som caddy, så känns det ändå som om ekvationen inte riktigt går ihop.

Dyker det upp medelmåttor som jag? Hur är det med säkerheten? Blåser det runt 20m/s eller mer får jag ibland problem. Är det dumdristigt att åka dit om man inte känner sig säkrare än så?

• p-malmkvist

Medlem
    31 januari, 2010 vid 10:52
    glader;596801 wrote:
    Jag fick just klartecken hemma att åka. Måste ta tjänstledigt också, men det reder sig nog. Detta känns som en drömresa som det är svårt att missa.

Daniel, vet att du sa att du tyckte jag kunde åka med, men tvivlar lite på min förmåga. När jag läser att Jester som är mycket duktugare än jag skall åka med som caddy, så känns det ändå som om ekvationen inte riktigt går ihop.

Dyker det upp medelmåttor som jag? Hur är det med säkerheten? Blåser det runt 20m/s eller mer får jag ibland problem. Är det dumdristigt att åka dit om man inte känner sig säkrare än så?

Tips!!

1) köp en bra 5.0 typ Gaastra/mauisails etc med mjuk rotation

2) köp 10 kg bulkmedel Gainer

3) Köp gymkort och träna 3-4 gånger i veckan, drick bulkpulver strax efter efter varje gång och du är 5 kg tyngre/starkare till Afrika:wink:

• tobhed

Medlem
    31 januari, 2010 vid 12:21

Tvivlar på att Fredrik åker dit för att vinna, utan mer för upplevelsen och äventyret?
    Daniel vet mer om vinden där, men klart är att man blir sjukt trött av att segla så mycket, dessutom är det tävlingsmoment hela tiden och en massa duktiga seglare så man spänner sig nog mer än vad man borde. Att träna ordentligt innan är dock ingen dum idé som sagt, men då mest för konditionens skull. det där med att gå upp och äta en massa bulk känns för mig skit samma, gär jag upp när jag tränar så är det fine…

• andersbq

Medlem
    31 januari, 2010 vid 13:11

Kul att så många är på!
    Tur att de är lång bana för då är det stor chans att alla som vill får vara med.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.