• tobhed

Medlem
    31 januari, 2010 vid 14:01

Vilka tävlingar ska du köra i år abq?

• benke-2

Medlem
    31 januari, 2010 vid 14:26

Längst bana, 15km kanal är långt, (om man kommer igenom en km med småbuskar.

Är ju inte direkt garanterat att det blir nåt Walvis känns det som.

• andersbq

Medlem
    31 januari, 2010 vid 14:34
    tobhed;596820 wrote:
    Vilka tävlingar ska du köra i år abq?

Får se hur det utvecklar sig i år, det kommer nog att bero mest på hur dom hamnar jmf med andra grejor…
    Jag har inga planer på Grussian, men resten kan jag tänka mig att åka på.
    För att få en startplats på Pt St Louis & Karpathos så gäller det nog att ligga högt i rankingen.

• benke-2

Medlem
    31 januari, 2010 vid 15:02

Kan ju alltid sätta PR i Örebrokanalen så att man kommer med, om det blir nån tävling.
    (Första 5 km, bara en mil kvar alltså)
    http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=52041&stc=1&d=1264948049

• andersbq

Medlem
    31 januari, 2010 vid 15:05

Ser najs ut det där, inga problemo med fågeltittare eller andra seglingsförbud?

• benke-2

Medlem
    31 januari, 2010 vid 15:24

Får köra båt i kanalen iaf, men inte i sjön. är ju rätt långt (är 1km till slutet på sjön till höger på första kortet)

• p-malmkvist

Medlem
    31 januari, 2010 vid 15:39
    benke.;596829 wrote:
    Kan ju alltid sätta PR i Örebrokanalen så att man kommer med, om det blir nån tävling.
    (Första 5 km, bara en mil kvar alltså)
    http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=52041&stc=1&d=1264948049

Det där måste testas:cool2:

• benke-2

Medlem
    31 januari, 2010 vid 15:46
    P Malmkvist;596838 wrote:
    Det där måste testas:cool2:

Kör järnet, klarar man buskarna i bild 2 är det bara 7 km till med speedkanal.

• surfan

Medlem
    31 januari, 2010 vid 20:14
    glader;596801 wrote:
    Jag fick just klartecken hemma att åka. Måste ta tjänstledigt också, men det reder sig nog. Detta känns som en drömresa som det är svårt att missa.

Daniel, vet att du sa att du tyckte jag kunde åka med, men tvivlar lite på min förmåga. När jag läser att Jester som är mycket duktugare än jag skall åka med som caddy, så känns det ändå som om ekvationen inte riktigt går ihop.

Dyker det upp medelmåttor som jag? Hur är det med säkerheten? Blåser det runt 20m/s eller mer får jag ibland problem. Är det dumdristigt att åka dit om man inte känner sig säkrare än så?

Det är som Tobhed skriver det blir mycke segling
    men det är ganska lättseglat, stadig vind samt båtar ock vattenskotrar!

• glader

Medlem
    31 januari, 2010 vid 21:06

Tack för alla svar. Vet inte om det blev bättre med min tveksamhet. Jag får fundera lite mer på det och prata lite mer med er. Det verkar så helt fantastiskt, men skulle det bli en skräckupplevelse och jag blir sittande på stranden i två veckor så skulle jag gräma mig oerhört för all annan surf jag kunde fått för alla de pengarna och all den tiden.

• svartepeter

Medlem
    1 februari, 2010 vid 21:35

Är inne på BQ:s spår att skita i Afrika och lägga 3 veckor på Karpathos så jag reviderar mina chanser att åka med till Namibia till 18,6% :confused2:

Peter S-201

andersbq;582214 wrote:
    Säkert kul, men väldigt långt att åka bara för en vecka. Kan tänka mig 3-4 veckor på Karpathos istället, ungefär samma cost, och dessutom en gladare familj!
    Men men det ena goda förtar ju inte det andra, väntar dock med besked.
  • jester

Medlem
    1 februari, 2010 vid 21:39

Jag kommer lägga en vecka i Egypten, så även jag har sänkt min procentsats med x procent…

• svartepeter

Medlem
    1 februari, 2010 vid 21:58

Resorna till Egypten var slut när jag skulle boka annars hade jag varit med dit också :frown:

Peter S-201

Jester;596962 wrote:
    Jag kommer lägga en vecka i Egypten, så även jag har sänkt min procentsats med x procent…
  • glader

Medlem
    1 februari, 2010 vid 22:55

Från det jag hört om Karpathos och Namibia så tycker jag inte det verkar jämförbart. Kort speedsträcka i ojämn vind och småchoppigt vatten mot kilometer av salsgolv och totalt konstant vind. Dessutom oerhört mycket mer exotiskt i Namibia.

Till vilket resmål i Egypten åker ni och när?

• andersbq

Medlem
    2 februari, 2010 vid 07:29
    peterpett;596960 wrote:
    Är inne på BQ:s spår att skita i Afrika och lägga 3 veckor på Karpathos så jag reviderar mina chanser att åka med till Namibia till 18,6% :confused2:
    Peter S-201

Jag räknar med att åka till Namibia, så det blir två ggr till Afrika i år.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.