Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nån bra surf mailinglist sökes !
-
Nån bra surf mailinglist sökes !
Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2002 vid 12:25Är det nån här som känner till någon ? Om inte så kanske man skulle starta en
Spelar ingen roll om den är svensk eller internationell…
pher svarade 22 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jag har kollat lite på det där men inte hittat någon bra.
Det jag eftersökt är en mailfunktion som jag skulle kunna infoga adresser på ett enkelt sätt.
Sedan skulle jag vilja kunna skicka till en gemensam adress för alla dessa adresser.
Jag vill alltså kunna ha en adress tex. surf@just.nu eller liknande, när jag skickar ett mail till denna adress skall mailet gå till alla på listan. Mailet som jag skickar skall jag kunna skriva var som helst, det skall även kunna skickas automatiskt från tex. en väderstation. Det gör ju att väderstationen kan skicka ut väderobservationer varje morgon då man kommer till jobbet eller då det blåser över en viss vindhastighet eller liknande.Jag har hittat maillistor som man kan lägga in massa adresser på, för detta finns det massa alternativ. Problemet är att jag inte hittat någon maillista där man kunnat skicka från en extern plats till en maillista som sedan vidarebefodrat till gruppen. Man måste alltid logga in och skriva sitt mail på en specifik hemsida för att kunna skicka det till gruppen.
Jag har funderat på att sätta en egen dator som vädermailet skickas till, denna dator vidarebefodrar sedan mailet till alla på någon lista. Det går ju att fixa i Outlook till och med.
Om någon har, eller hittar något liknande det jag eftersöker på nätet så meddela mig gärna! Jag kan bjuda på roliga överraskningar om jag får tillgång till en sådan funktion. 😉
Staffan
-
Skulle tro att allt detta är möjligt (och inte helst svårt) med linux (eller liknande OS) och lite kunnighet i t.ex. Perl-skriptning. Problemet är ju ofta att man inte har någon maskin på internet att köra det hela på.
-
Jag är med och får en massa mail från: windsurfing-d-request@fly.com
Det verkar vara en massa som diskuterar hit o dit. Jag har själv inte testat att delta.
Men testa att skicka ett mail till:
windsurfing-d-request@fly.com
med ”subscribe” i subject raden så kanske du får mailen?. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag signade upp mig på detta.. sorry
Logga in för att svara.