Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing nån mer som har fått det här?

• nån mer som har fått det här?

Publicerad av rambo_johnson på 15 september, 2004 vid 18:20

Hej gott folk!

Härligt med folk som lever äventyret och kiteboarding är ju ett kanonexempel på det.

Själv har jag inte fått chansen än men har hållit på en hel del med bräda och vingar genom snowboard, wakeboard, fallskärmshoppning och Paramotorflygning.

Jag tror och hoppas att vi har förslag till er som kommer att falla er på läppen när höstmörkret så sakta lägger sig över Sverige.

Vi driver ett företag med svenska ägare som heter Nerja Adventures nere på Solkusten i Spanien. Vi har hittat det perfekta stället i en liten andalusisk kuststad med fina stränder, sjöbris och Europas bästa klimat. Dagarna på vintern är i allmänhet klart bättre än de sommardagar som Sverige haft i somras.

En av mina söner var nere och gick kurs i Tarifa, i sommar och vi kände att det här är något som vi vill medverka till att utveckla.

I Nerja driver vi ett litet häftigt hotell som heter San Miguel. Det är perfekt storlek för grupper och kurser med sina 12 dubbelrum och det finns pool, bar och klassrum på hotellet. Baren heter förresten Adventure Bar då vi har Paramotorkurser och samarbetar med andra likasinnade aktiva människor som dykare, klättrare etc. Här tycker vi att ni skulle passa in som hand i handske. Överbrygga mellan säsongerna genom att vintertid förlägga er verksamhet hit. Det är ju billigt att flyga hit ner och billigt att bo på hotellet (200:-/natt/person på ett nybyggt modernt hotell !) Vi marknadsför er gärna på vår hemsida och hjälper er organisera resor, transfer etc.

Kolla gärna mer på vår hemsida http://www.nerjaadventures.com och kom ner en sväng för att kolla in Nerja, stränderna och hotellet. Det finns idag märkligt nog inga som bedriver kurser i Kiteboarding i Nerja så här går det att etablera sig och ta marknad. Vattnet blir som kallast ca 14 grader och på dagarna är det oftast ca 18 grader mitt i vintern.

Hör av er!

Hälsningar

Magnus Wahlberg

Nerja Adventures

? jevla spammare

arnolderik svarade 20 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • patrikol

Medlem
    15 september, 2004 vid 19:01

Är kanske något för dig Rambo? Eller det är Cabarete som gäller för dig?

• etype

Medlem
    15 september, 2004 vid 22:05

Verkar lite lagom oseriöst… Fetljug saxat från deras sida:
    ”Vår lärare Lasse Lundberg är examinerad Paramotorinstruktör enl. det brittiska BMAA-systemet som är det mest vedertagna utbildningssystemet idag. Lasse är idag den ende certifierade Paramotorinstruktören i Sverige enligt Svenska Paramotorförbundet.”

Har aldrig hört talas om någon Lasse Lundberg, den aktuella listan över godkända pminstruktörer kan ses här:
    http://www.paragliding.se/t2.asp?p=84410

Haha, när jag läste det en gång till ser jag att det står ”Svenska Paramotorförbundet” Undrar vad det är för en påhittad organisation. Det är nämligen Svenska Skärmflygförbundet som har en dispens från luftfartsverket att utbilda i paramotorflygning. Det här stinker… mad.gif
    /Etype

• pjoter

Medlem
    15 september, 2004 vid 22:23

inte ett dugg insatt i det här men genom en enkel sökning på svenska paramotorförbundet så finns det en sån grupp med styrelse å så. å även nån kontaktpers lokalt i sthlm å gbg. kanske (eller troligtvis) en nystartad förening..

• stellan

Medlem
    16 september, 2004 vid 06:14

Kom igen grabbar – killen sträcker ut en hand och erbjuder en affärsmöjlighet. Hade jag haft ambitionen att försörja mig på vår underbara sport hade jag nog varit nyfiken i att se närmare på möjligheterna med att stata kiteverksamhet där. Häng inte upp er på småsakerna som är irrellevanta och kalla hela deras verksamhet oseriös – inte snällt..

• nic

Medlem
    16 september, 2004 vid 07:22

Snarare _gammal_ sida som fortfarande ligger och pyr. SSFF har hand om ruljansen nu. Lagligt (reglerat) till skillnad från då.

nic (…som byggde och flög egen motor på 90-talet)

• rambo_johnson

Medlem
    16 september, 2004 vid 07:38

Svar till:

Kom igen grabbar – killen sträcker ut en hand och erbjuder en affärsmöjlighet. Hade jag haft ambitionen att försörja mig på vår underbara sport hade jag nog varit nyfiken i att se närmare på möjligheterna med att stata kiteverksamhet där. Häng inte upp er på småsakerna som är irrellevanta och kalla hela deras verksamhet oseriös – inte snällt..

[/ QUOTE ]

inte oseriös men spämmare fö fean

/en som spämma en del back in the days

• arnolderik

Medlem
    16 september, 2004 vid 09:29

Svar till:

Verkar lite lagom oseriöst… Fetljug saxat från deras sida:
    ”Vår lärare Lasse Lundberg är examinerad Paramotorinstruktör enl. det brittiska BMAA-systemet som är det mest vedertagna utbildningssystemet idag. Lasse är idag den ende certifierade Paramotorinstruktören i Sverige enligt Svenska Paramotorförbundet.”

Har aldrig hört talas om någon Lasse Lundberg, den aktuella listan över godkända pminstruktörer kan ses här:
    http://www.paragliding.se/t2.asp?p=84410

Haha, när jag läste det en gång till ser jag att det står ”Svenska Paramotorförbundet” Undrar vad det är för en påhittad organisation. Det är nämligen Svenska Skärmflygförbundet som har en dispens från luftfartsverket att utbilda i paramotorflygning. Det här stinker… mad.gif
    /Etype

[/ QUOTE ]

Chilla nu b-typ wink.gif killen sträcker som sagt ut en hand, å frågan var inte om du/vi ville gå nån parakurs… utan om någon är intresserad av att driva kite skola nere i NErja under vinterhalvåret. Jag har varit en hel del precis i närheten och jag vet att det rippas på bra i Nerja under vår och höst, det är dessutom en mysig stad med idylliskt läge vid havet. Tror helt klart att det kan vara värt att åka ner å reka för den som är sugen på att lämna svedala under vinterhalvåret( vem är inte det??)
    Va inte så jvla svenskt misstänksamma ocn negativa nu, se en möjlighet istället

• arnolderik

Medlem
    16 september, 2004 vid 09:30

Svar till:

[/ QUOTE ]

Wöörd smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing nån mer som har fått det här?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.