Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › nån som e sugen på ett RS 5 7.8?
-
nån som e sugen på ett RS 5 7.8?
Publicerad av hankloose på 15 april, 2006 vid 20:59ring mig måste sälja innan jag kan köpa ett annat segel? Säljes utan mast!
TOTALT Nyskick
Henke 0704163035
hankloose svarade 18 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Hankloose wrote:ring mig måste sälja innan jag kan köpa ett annat segel? Säljes utan mast!
TOTALT Nyskick
Henke 0704163035
460 el 490?
-
2fast4u wrote:Hankloose wrote:ring mig måste sälja innan jag kan köpa ett annat segel? Säljes utan mast!
TOTALT Nyskick
Henke 0704163035
460 el 490?
490 -
Hej
Är det x9 mast som gäller till rs5 seglen eller finns det något alternativ ? -
Funkar med X6, men du får då lossa lite på cambersen så att de roterar bra, dock ska du inte prova med simmer masterna (eller hur Jesper?)
-
Nej! Undvik Simmer-masterna! Gick av som tandpetare… RS-seglena funkar utan tvekan bäst med X9-masterna, men verkar gå bra även med X6:an. Surfan kör ju med en X6 i RS6 nu i väntan på dom nya X9-masterna. Seglet står bra, men inte perfekt.
-
Seglet e dessutom sålt! Till en lycklig slalomsnubbe som en gång i tiden
seglade i samma team som dunken och som har customslalombrädor personligt shapade av Peter Thommen, vem pratar jag om? Det va ju många svenskar som hävdade sig väl när slalomens glansdagar lyste. Skulle va kul att se Rappe och Holmberg m fl i fiskebäck eller tt.Relentless
-
Knatte
Gäst21 april, 2006 vid 13:24Hankloose wrote:Seglet e dessutom sålt! Till en lycklig slalomsnubbe som en gång i tiden
seglade i samma team som dunken och som har customslalombrädor personligt shapade av Peter Thommen, vem pratar jag om? Det va ju många svenskar som hävdade sig väl när slalomens glansdagar lyste. Skulle va kul att se Rappe och Holmberg m fl i fiskebäck eller tt.Relentless
Ja mer ledtrådar:wink: Vilken svensk har seglat F2 eller menar du NP, på hög nivå?? De svenskar jag tänker på passar inte in…. Hm?1″#
-
Ni har helt enkelt ingen koll på nittiotalets slalom era!!! Ledtråd 2 han bor numera i jönköping och seglar mest formula….
-
Hankloose wrote:Ni har helt enkelt ingen koll på nittiotalets slalom era!!! Ledtråd 2 han bor numera i jönköping och seglar mest formula….
peter davidsson!! -
Surfan har koll på läget!!
Skulle det finnas intresse för typ ett speed slalom seminarium där man typ bjöd in Rappe eller peter davidsson så man fick segla å snacka trim prylar etc med våra forna slalom stoltheter från världseliten?
Henke
Logga in för att svara.