Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som fick segla Sö 23/5 i Sthlm?

• Nån som fick segla Sö 23/5 i Sthlm?

Publicerad av fatpat på 23 maj, 2004 vid 18:04

Bröllop är kul men det är ju sjukt att det krockar med blåsiga helger…
    Nån som fick ut nåt av kulingvarningarna?
    Patrik

fastlandsguten svarade 20 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • robin

Medlem
    24 maj, 2004 vid 08:20

Vi var några vid Görväln, byigt som fan och sviiiinkallt. Jag var ute i tio minuter och tyckte inte att det var värt mellan-byar-guppandet och frysandet, så jag drog in igen.

Några var ute med segel mellan 6.7 och 9 kvadrat med bra drag i byarna.

Jag brukar inte ha något emot lite kyla, men eftersom det var slutet av maj hade jag inte med mig riggningsmössa och vantar, och det kylde ner mig redan innan jag kom ut på vattnet.

• Johan!!

Gäst
    24 maj, 2004 vid 10:18

Jag var ute i nån timme på Kanholmsfjärden.
    Seglade 7,0 men kunde nog haft 5,0. Riktigt blåsigt alltså.

Småregnade nästan hela tiden vilket var otroligt irriterande.

• gnsmk

Medlem
    24 maj, 2004 vid 10:53

japp jag och kusinen seglade vid kolviskbrygga med 6.7, vid 14 tiden blåste det överriggat. men det var måttligt kallt, skoj ändå

• eriksthlm

Medlem
    24 maj, 2004 vid 11:15

Drog ett par timmar ute på Torö. Körde 5.2 med skapligt tryck. Det var bara tre där ute – konstigt – det var ju hur mysigt som helst…

• anonym-anvandare

Medlem
    24 maj, 2004 vid 11:25

Var någonstans går du i när du seglar på Kanholmsfjärden?

Nyfiken

• ozman

Medlem
    24 maj, 2004 vid 12:33

Försökte köra Kristineberg (Väddö), men jag kunde inte hålla i 4,2:an i 15-20 m/s. 3,7 kvm skulle ha varit perfekt! Vinden bara ökade hela tiden vi var där, och jag hade inte ett mindre segel. Det var också svinkallt och regnade, så sammanfattningsvisst en inte helt lyckad seglingsdag. Några andra var ute med 4,2-5,0 – alla överriggade i slutet.

10 grader värme till och lite sol skulle ha gjort susen!

/Matt

• fastlandsguten

Medlem
    24 maj, 2004 vid 13:21

På Gotland bjöd Ihre viken upp till dans. Spolningar varvat med galet stora vågor. Ihre har ett jobbigt shorebreak att sig igenom. Utanför belönas man rikligt. vi hade lite mindre vind och 5.0-5.5 var bra vid tre tiden. Kallt som attan! hälsar, Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som fick segla Sö 23/5 i Sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.