Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nån som kommit över 35 knop i sverige i år ?
-
Nån som kommit över 35 knop i sverige i år ?
Publicerad av anonym-anvandare på 19 augusti, 2005 vid 11:32Jag undrade det eftersom min bror körde bredvid mej med sin styrpulpetare för tre veckor sen och kolla hur fort det gick för mej med hans vakuumlogg
.
jester svarade 19 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Mig veterligen har Johan Gelander högsta uppmätta fart (med GPS) i år i Sverige. Är 34,4 knop eller nåt åt det hållet.
Gå in på http://www.gps-speedsurfing.com och kolla i rankingen där så kan du se hur de registrerade svenskarna har åkt. Stor-chefen (läs Bringdal) har i och för sig seglat snabbare, men det var på Maui. -
Efter nästa västliga kuling kan jag nästan utlova att någon toppat 35 knop i nordiska vatten.
-
Seglade i Garda i Juni och kom upp i 35,7 knop med RS5 6,7 och Fanatic Falcon 120…..
-
Svar till:
Efter nästa västliga kuling kan jag nästan utlova att någon toppat 35 knop i nordiska vatten.
[/ QUOTE ]
hallo jester
vad har ni för spot som funkar så bra på väst ?
är det han roger lund igen, eller ?/tbsurfarn
-
Jodå. har ett par hyfsade ställen, men på tok för kort. Men med tanke på att jag var underriggad med 6.2 och överfenad med 33cm SX-fena vid 33.3 knop så tror jag att vi kan segla i 35 knop ”hemma”. Vi har även ett par andra ställen på G, men inget som vi testat ännu.
Logga in för att svara.