Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nån som seglade Snöstormen?
-
Nån som seglade Snöstormen?
Publicerad av fredrik-b på 20 mars, 2001 vid 12:21Det verkade schysst nere i skåne, såg bilderna på Nyheterna, fina vågor, nån soulsurfer som kom ut en sväng?
Mvh Fredrik B-S43 anonym-anvandare svarade 24 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
det kan du ge dig på seglade borrby i 2-grader. seglade 4.7 ..8.0 hyfsade vågo 1.5-2 meter.inte alls kallt jag lovar 🙂
-
Man undrar ju hur du grejar det där med händerna?
Har du de inte ännu uppfunna handskarna eller tillhår du dom
som inte får kramp av att köra med handskar.
Nyfiken! -
tunna seglar handskar innanför ett par fina diskhandskar, detta är ett vinnande koncept
-
Hej igen!
Lite envist undrar jag vilka seglarhandskar märke model?
Och vilka diskhandskar, menar du vanliga.
Tacksam för svar. -
Själv har jag inte surfat under vintern, men däremot seglat mycket jolle. Körde oxo med diskhandskar, helt vanliga såna gula eller blå, med ett par vantar under, använde inte segelhandskar under, men detta går säkerligen utmärkt oxo. Diskhandskarna skall ju sitta tajt ovanpå de andra hansdkarna, men sitter de för tajt kan det bli kallt. Vid behov (isvatten) kan man även tejpa diskhandskarna i öppningen mot (torr)dräkten så det inte rinner in något.
Speed equals life
-
jo så här ligger det till du kör till den lokala surf shoppen och väl där införskaffar du ett par handskar (du vet såna med skin på insidan och neopren på utsidan med långa fingrar)sen kör du raskt till den lokala färg handlen och införskaffar ett par disk handskar 16 nummer för stora med bra grepp i dom brukar vara ruggiga på insidan och oranga (men glöm inte att dom måste vara mycket förstora)sen kör du till den lokala sport affären och köper en sån mojäng som man har för att träna underarmarna och fingrarna (en sån som ser ut som en tång)sen lägger du den i bilen och varje gånhg du sitter och kör så klämmer du på den :)och när dagen kommer och det är dax att segla så tar du på skinn handskarna först sen disk handskarn sen tar du på våt dräkte (ett tips är att ha med sig lite tvål eller shammpo så glider gummmit på hanskarna bättre mot dräckten sen är det bara ut och köra ….och köra så mycket man kan med selen i …lycka till:)
-
Tjena.
Jag kör ett par neilpryde OP (open palm) och ett ar rosa diskhandskar tio storlekar för stora utanpå. Fungerar grymt!
/Junioren -
1: Fixa recept på bedövningssalva
2: Lös in receptet
3: Smörj in händerna och glöm allt vad handskar heter
4: Surfa och var gladSedan när du sitter i bilen på väg hem kommer det att göra hiskligt ont
……men det är det värt.Sedan får du nog kroniska skador om du håller på för ofta
……men det är det nog också värt
Logga in för att svara.