Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som testat FCS Vinterhandskar och skor

• Nån som testat FCS Vinterhandskar och skor

Publicerad av pure på 21 oktober, 2006 vid 22:27

Nån som testat FCS Vinterhandskar och skor som skidsport bromma säljer. Är framförallt intresserad av handskarna. dom ser ju bra ut iaf 🙂 men frågan är om dom e varma. eller finns det andra handkar som rekomenderas och var kan man köpa dom?

oldschool svarade 18 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • johan_m

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 18:04

Frågan är väl snarare, får man kramp i dom för att dom är för tjocka? värmen lär nog inte va nå problem

• oldschool

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 19:45

Det är surf handskar! Inte vindsurf handskar! HUGE DIFFERENCE! För tjocka för att vindsurfa med, men ser sjysta ut som surf handskar. FCS gör bara surf produkter så vitt jag vet!

För vinter segling hemma är det DaKines cold water mittens som gäller! Lätt de bästa vinter vantarna jag testat som inte är öppna!

• henke201

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 20:22
    oldschool wrote:
    För vinter segling hemma är det DaKines cold water mittens som gäller! Lätt de bästa vinter vantarna jag testat som inte är öppna!

Var köper man dem? finns det någon affär i sverige som säljer eller?

• vivace282

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 20:57

Om de ger kramp kanske de kan kombineras med en palm harness. http://www.solutionsdept.com/palmharness/sports.html
    surf2_r1_c1.jpg

• fng

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 21:11

”Om de ger kramp kanske de kan kombineras med en palm harness. ”

Perfekt för min stukade hand! Ngn som vet om någon svensk butik tar in dem??

• bonasurf

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 06:45

Faan vad coolt det där har jag tänkt på skitlänge

• fastforward

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 07:19

Jag har också tänkt på det där – finns ju sådana på gymmet. Kanske går att få tag på liknande på någon gymaffär.

• oldschool

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 07:46
    Henke201 wrote:
    oldschool wrote:

Var köper man dem? finns det någon affär i sverige som säljer eller?

köpte mina på nätet från usa…tror det var windanse…eller hur det nu stavas.

har för mig att nån tog in dem hemma, men kommer inte ihåg var.

hursomhelst, så gick det snabbt som attan…tog bara en vecka, å det skrev ner värdet så man slapp tull å sånt tjafs. bra att ha å göra med 🙂

angående den andra produkten på den här tråden…..snacka om tysk varning 😀

• oscar

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 09:04

Tyvärr är Dakine vantarna slut och tillverkas inte längre. Mailbomba Dakine så kanske de börjar tillverka dem igen.

• jonnyw

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 10:07

O´Neill FLX handskar funkar bra för mig tack vare att gummit i greppet är grymt bra, nästan klibbigt. Dock så måste handsken sitta ganska så tajt annars så glider man inuti handsken.
    http://www.gunsails.se/8089fcd0-b396-415b-a595-a453b58bdda0-29.html

/jonny

• oldschool

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 18:17
    Oscar wrote:
    Tyvärr är Dakine vantarna slut och tillverkas inte längre. Mailbomba Dakine så kanske de börjar tillverka dem igen.

Sicken tur att man redan har lagt beslag på ett par!!! Bättre vante har jag aldrig testa iaf. Eftersom man inte behöver dem den här säsongen kanske man borde sälja till högst bjudande 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som testat FCS Vinterhandskar och skor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.