Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som var ute idag?

• Nån som var ute idag?

Publicerad av anonym-anvandare på 1 oktober, 2001 vid 18:25

Själv hade jag en konsert att framföra och kunde inte ge mig ut. Vipern gnällde “Det blåser, det blåser…!” men jag gav inte efter.

Någon som vill glädja mig med en surfrapport från dagen?

surfare_flicka svarade 23 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 43 Svar
  • 43 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 18:38

Det var bra på förmiddagen samt mit på dagen men för mig som slutar kl.1600 fick ju ingenting, fan vinden DOG bara, helt otroligt. Men men man hade ju gardetat sig så man tog med sin gamla stora Tiga Speed så man fick göra lite slag o annat gott.
    Hopas på mer vind som vanligt.

Ha dé
    Surfbulten

• enzo

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 18:57

Lövsta var på idag. Vi var två tappra själar som var ute och körde.
    Körde 7,4 hela tiden men 6,5 hade nog varit mera lagom.
    H//Nicke

• fjant

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 19:00

Var ute från 17.40 till ca. 19. Körde 8.1 – överriggat. Bra drag och plattvatten, synd bara att solen går ner så tidigt den här årstiden…

• johan

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 19:30

Torö gick av idag.

• martin

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 21:28

Jag var ute i Bråviken vid Sandviken (Norrköping) ett par timmar på förmiddagen. Körde ett par vändor med 7,5 och 140-litersbräda, men det var lite för stort. Då testade jag att köra 7,5 race på min 95 liters freestyle. Det gick över förväntan kan jag säga. Inga problem med balansen i brädan och lätt att ta höjd. Efter några timmar var det dags att gå upp. Dock måste man ju först ta den obligatoriska sistavändan, eftersom vinden alltid ökar lite när man ska lämna vattnet. Så det var bara att fladdra iväg på en bog till. Självklart tar man en extra lång bog när det är den sista. Så även denna gång. Rakt över hela viken bort till Djurön. En gipp på det och sedan var det bara att med dämpad förtjusning konstatera att vinden inte längre var med i leken. TOTALPUNKA och hällregn… Och en härligt lång bog tillbaka till stranden. Det gick inte ens att avgöra från vilket håll det blåste.
    Hmm. Efter att jag hade hade njutit av den härligt värmande böljan (minusgrader flera nätter i rad… hmm) i någon kvart behagade farbror vind att komma fram ur garderoben igen. Full fart mot den väntande bussen och på med ebern på fullt. Sammantaget en helt okej dag, men med ett något kyligt slut.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 04:28

for ut direkt efter skolan, 5.9 till klockan 17…sen var de överriggat, bytte till 4.7… en hel skön dag helt enkelt, hoppas de blir likadant idag!!!
    mvh//Sara

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 06:20

Vart brukar du surfa då?
    verkar hur grym som helst.
    /anders

• pete

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 08:08

Körde vid Gålö-Oxnö mellan kl 16-18. Ensam! Var var alla? SSO nästan rak pålandsvind >>10 m/s och grov sjö. Gamle Ingemar hade sagt att det var “slagigt”. 5.8-segel, kunde gått med mindre. KUL SOM F*N!!!!!!

(Iofs helt ensam var jag inte. Jag träffade på en norrlänning som var ute och fiskade i spöregnet. “Kul att se att det är fler dårar ute” sa han.)

• dsundh

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 09:01

Fituna var helt OK. Mellan klockan 16 och 18 var det 5,0 och vågbräda med bra tryck. Klockan 18 la det sig, men då kommer ju mörkret snart ändå…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 13:22

Vi var nog upp emot tio. Mellan 4.5 och 5.8 tror jag att jag såg. Det var byigt men ganska ok vågor. Kul att få komma ut i alla fall.
    /mats

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 14:25

vadå, konsert, sjunger du eller nåt?
    är du kändis eller?
    /frank

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 16:22

tycker du de du…på Åland surfar jag.

Sara

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 16:42

Vem vet…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 17:45

Sorry var på väg till Oxnö men tog Årsta brygga istället
    där det sitter en rejäl lampa på bryggan.
    körde till 19,00 med 6,3 är man man kan man nog köra ännu senare
    där.
    Oxnö är för bra! är det därför ingen kör där????
    Per

• surferic

Medlem
    2 oktober, 2001 vid 18:19

Seglade Torö hela eftermiddagen igår, riktigt bra i början, senare klockren onshore. Avslutade med någon timmes crossbana i Kärringviken, bra pulver i 4,7:an. Synd att det blir mörkt vid 7.
    Sov kvar i bussen, doppade åter vågbrädan 8.30. Lite fjunigt drag i 5,4:an men bra riktning på styrbord och riktigt fina nästan glasiga vågor som bjöd upp till ett par svängar.
    Grävde sedan fram 6’8″:an och paddlade en stund innan kroppen började säga ifrån.
    Körde sen de 25 milen hem./Eric.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som var ute idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.