Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots nån som varit på Bali?

• nån som varit på Bali?

Publicerad av zoolander på 14 januari, 2004 vid 22:29

e kuta beach crowded? går det att kitea där..(går och går) eller e ddär för mycket folk..
    i så fall vart ska man ta sig?
    borneo.. nån som varit där?

poon svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kotivoito

Medlem
    14 januari, 2004 vid 22:50

Jo, Jag har inte varit där på Bali. Men min vän säger att det är inte för mycket folk. Eftersom terroristen var där. Att det är Jättebra med surfing – På vågor.
    Men det är inte vind heller. Inte på hela året.

Mypa

• zoolander

Medlem
    15 januari, 2004 vid 09:10

uttala dig inte om du inte vet!

• hengo

Medlem
    15 januari, 2004 vid 10:32

vart fan är jag….

• kicki

Medlem
    15 januari, 2004 vid 16:03

du behöver inte vara otrevlig!

• zoolander

Medlem
    15 januari, 2004 vid 17:56

bla bla.. men hon/han/den/det e så jalla jobbig!

• casper

Medlem
    15 januari, 2004 vid 22:17

Jag har varit där tre gånger.
    Kuta är det inga som seglar på, det går säkert om man håller sig borta från vågsurfarna. Kör dom på den sidan så är det nån strand Norr om Kuta.
    Det som gäller är Sanur beach på Ost sidan, bara 10-15 minuter från Kuta. Där ligger ett rev några hundra meter ut så det blir som en lagun med platt vatten innanför. Vill man köra i vågor kan man segla ut till en öppning i revet med shyssta vågor. Bäst vind för att köra där är i Juni,Juli och Augusti. Juli är bäst tror jag. Var där sista veckan i Maj -03 och då hade det inte kommit igång riktig. Sen var jag där sista veckan i Juli -02, då blåste det bra varje dag. Kan skriva hur mycket som helst, men får ont i huvet av att stava 🙂
    Så kolla på http://www.kiteh2o.com där står det mer + länk till Kitesurf Bali som har sitt center på Sanur. På deras sida finns det också vindperioderna och vilka stränder som är bäst under respektive period.

Obs, December/Januari suger, fick inte en enda dag på 10 dar!!

Patric

• zoolander

Medlem
    16 januari, 2004 vid 17:14

bra svar tack!

• poon

Medlem
    30 januari, 2004 vid 09:41

Tjja!!

E pa Bali nu Kuta funkar men fetta vagor o mkt vagsurf..
    Men de funkar har kort 2 dagar i rad nu. Lite folk pa stranden sa inga prob.. Vid regn e de dock minst 10 balineser som vill va me under regnskyddet..
    Drar nog o kollar andra stallet i morron om vind..
    /P cool.gif

• zoolander

Medlem
    31 januari, 2004 vid 12:22

hej! med vilken storlek kor du? kan du inte skicka bilder? e dar mycket folk? ha det bra!

• poon

Medlem
    3 februari, 2004 vid 08:27

Tjaa!!

Kor me BTNITRO 17 o ICON 140 Skulle inte aka hit me mindre gar o kora me full power hela tiden.. Ak helst m,e nogon som ossa kor hellvete o fixa prylar har.. Missa sjysst vind i gar pump aset rasa har vanta i tre dar pa ny shoppen e stangd pga muslimsk hogtid skara halsen av geten o ge till fattiga.. Verkar ta en javla tid me de.. Fick tva tim akning i da va precis sa de rackte filma i da sa kan nog maila bider senare. inte mycke folk pa beachen.. Inte sa bra fest heller men ok. Regnar typ 2tim var da precis innan blir riktigt bra vind men de askar ossa men de verkar funka.
    /P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots nån som varit på Bali?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.