Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När är det dags att lägga av med vindsurfing?

• När är det dags att lägga av med vindsurfing?

Publicerad av surferdude på 21 april, 2004 vid 10:33

Lite trist fråga, men när skall man lägga av? Finns det någon ålder då det inte är någon idé att träna på looping eller flaka? Bästföredatum för vågsegling? Speeding? När är det lämpligare att kita eller spela golf? cool.gif

sinclair svarade 20 år, 10 månader sedan 19 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2004 vid 10:38

Hur gammal är Robby Naish ?
    Den dag han håller i en golfklubba är det dags att lägga av (att leva)

• stinger

Medlem
    21 april, 2004 vid 10:56

Trist fråga skrev du så här kommer mitt urtrista tongue.gif svar: Ålder som står i passet spelar mindre roll, det är hur du är som är viktigt. En del är som gubbar och bara häckar framför datorn redan när de är 15.

• gonadman

Medlem
    21 april, 2004 vid 10:59

Det är läge att lägga av då fart-muskeln (d v s kaggen på magen) har vuxit till en sådan storlek att acceleration upp till planingsfart är omöjlig.

• ian

Medlem
    21 april, 2004 vid 11:12

när du blir över hundra kan man ju börja fundera, eller om du blir rullstolsbunden, det är först då du lägger brädan på hyllan o skaffar formula.

• surfpunk

Medlem
    21 april, 2004 vid 11:20

Min polare Lasse är 50 bast och gör sköna delayed forwards,dvs det är aldrig dags att lägga av med vindsurfing.
    /anders

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2004 vid 12:40

Vad är ålder? Jag bara frågar

• surf_matz

Medlem
    21 april, 2004 vid 12:47

Tja!

För ett par år sedna träffade jag en gubbe som var 67 år som var ute och körde. Det var i Frillesås (mellan Kungsbacka och Varberg), själv körde jag 5,0 segel så med andra ord så feg-körde han inte i någon liten sjöbris inte!

Respekt!

• baywatch

Medlem
    21 april, 2004 vid 12:48

Aldrig!

• sinclair

Medlem
    21 april, 2004 vid 12:51

När färdtjänsten dras in så man inte kan ta sig till surfet då är det nog dags att börja med kite.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2004 vid 13:06

Svar till:

Lite trist fråga, men när skall man lägga av? Finns det någon ålder då det inte är någon idé att träna på looping eller flaka? Bästföredatum för vågsegling? Speeding? När är det lämpligare att kita eller spela golf? cool.gif

[/ QUOTE ]

Lätt åldersnoja? Fånigt. hehe!
    Så länge man är frisk är det väl bara att köra på.
    /David

• lundvall

Medlem
    21 april, 2004 vid 13:21

sålänge man orkar typ… så länge kommer jag att hålla på tror jag… fast lite skolarbet eimällan dok frown.gif

• malun

Medlem
    21 april, 2004 vid 14:20

Äh.. Klant! tongue.gif Du kommer väl inte gå i skolan när du är typ 70 bast?
    Så länge man är någorlunda pigg och har hälsan med sig är det väl bara att köra?

• calle_b

Medlem
    21 april, 2004 vid 14:56

Lägga av??? Är du möjligtvis full?

Ha d gött

• drakglenn

Medlem
    21 april, 2004 vid 15:19

När man är död! wink.gif

• surfen

Medlem
    21 april, 2004 vid 15:36

När är det dax. Ääääää fyller 50 om ett år och inte har jag några planer på att lägga av, okey kommer nog inte att göra någon framåtlop, skit samma bara jag har känslan kvar att fara fram som en skållad råtta på vattnet och ha alla ungdomar som rundningsmärken.
    Själv så har jag tänkt att minst 25år till sen kan man kanske skippa dom där dagarna med 15ms och däröver..
    Hemska tanke……..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När är det dags att lägga av med vindsurfing?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.