Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När är det dags att lägga av med vindsurfing?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2004 vid 16:21

är man över 30 är det bara att lägga ner!!!

kita går absolut inte över 25, det krävs unga starka muskler för det!!!

SÅ det är bara att börja med schack eller boule:)

• nordgren

Medlem
    21 april, 2004 vid 16:53

Jo visst, att kite är en blöjsport i klass med skateboard vet vi ju eftersom det där endast är imagen som är viktig. (Jag säger bara löjligheter som shorts utanpå våtisen) Men så länge man har surfspiriten och kan hålla i en bom så fortsätter man med vindsurfing! Ordförande i CWC är dryga 80 år och la av först för ett par år sen då hon (!) pajjade båda lårbenshalsarna. crazy.gif Men hon ska försöka ta sig ut på vattnet i år igen nu när hon opererat den och med nya plastdelar i benen har läkt. Riktig krutgumma. grin.gif
    Visst mycket action blir det kanske inte för henne men vafan… wink.gif tongue.gif

• calle_b

Medlem
    21 april, 2004 vid 17:42

Hävdar ändå att det måste gå riktigt, riktigt illa om man ska sluta med denna
    sport, livstil, religon, hobby, segling eller allt vad denna verksamhet har för namn….

Jag vet inte.Nu är jag tokigt sugen…..
    Funtar på att vinna på lotto…. Dra till brasilen o surfa tills jag dör. Och lite till.

Lägga av??? Fattar inte….. confused.gif

• calle_b

Medlem
    21 april, 2004 vid 17:43

ps: Jim Drake är väl drygt 70bast??? ds

• weeboy

Medlem
    21 april, 2004 vid 18:13

Ålder spelar ingen roll däremot är det dax å lägga av när det kommer nån annan sport som ä mycke coolare och roligare

Det är inne med kajt nu. Jag har inte sett nån kajtare med shortsen utanpå våtis det är bara nån dum rykte som går just nu grin.gif Kajt är desutom mycket mer krävande än Vindsurf så det är inget för gamlingar smile.gif

• lundvall

Medlem
    21 april, 2004 vid 18:15

kajta… ush nej… Själv skall jag vara en hederlig vindsurfare hela livet! iaf så gott jag kan grin.gif

• nordgren

Medlem
    21 april, 2004 vid 18:21

Det är just det jag menar, kajtare kajtar för att det är coolt, medans vindsurfare gör det för att det är soul.
    Kontenta, kite är vattnets skateboard. Snorungar som har för stora byxor och otvättat hår.

Sen att kite skulle vara mer krävande tror jag inte en gnutta på, kika på dunken och killarna. Dom är ju inte dom små fjantarna som alla kiteare jag sett.

• curry

Medlem
    21 april, 2004 vid 19:55

lägg ner nu vafan, klart man utövar den sport man vill för att man tycker det är kul inte ”coolt”.

• styret

Medlem
    21 april, 2004 vid 20:19

skate och smutsigt hår? nu förstår jag faktiskt ingenting.

• nordgren

Medlem
    21 april, 2004 vid 20:21

Det var faktiskt skrivet med en aning ironi… även om det inte var ironi rakt igenom. För en viss substans ligger det i det om än endast en liten del.

• borje

Medlem
    22 april, 2004 vid 10:53

Man blir inte äldre, möjligtvis lite fegare.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2004 vid 11:03

Svar till:

Ålder spelar ingen roll däremot är det dax å lägga av när det kommer nån annan sport som ä mycke coolare och roligare

Det är inne med kajt nu. Jag har inte sett nån kajtare med shortsen utanpå våtis det är bara nån dum rykte som går just nu grin.gif Kajt är desutom mycket mer krävande än Vindsurf så det är inget för gamlingar smile.gif

[/ QUOTE ]
    Det är inget rykte, har själv sett dem, ser ut som bara fan….fjollor!!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2004 vid 11:05

Jag är 2*25 inte fan har jag några planer på att lägga av inom överskådlig tid.
    Är bara lite orolig över återväxten.
    Den yngre generationen surfar ju mest på nätet och inte på havet när det blåser som nu.
    Är själv nere vid klubbhuset och riggar.
    Kenneth/Öland

• sinclair

Medlem
    22 april, 2004 vid 11:25

Kitare är vattnets rollerblades åkare.

Jag kanske citerar det här fel men jag såg en intervju med en skatekille om vad han tyckte om rollerblade åkare.

”Det är kul att töntarna har någonting att göra oxå”

Själv så har jag kite och surfprylar så jag räknas väl till seminerd.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När är det dags att lägga av med vindsurfing?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.