Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När årspremiär i Fituna?

• macedu

Medlem
    25 mars, 2010 vid 12:53

Min gamla hemstad……:ooo:
    Va fan….. tröttsamt…… vad var det nu….örebro 1m is…….. inre mälaren…..MORÄN, ISTID åh fan och hans moster….

/mac

• mick

Medlem
    30 mars, 2010 vid 11:43

Någon som har koll på isläget på Dalarö och Fituna?

Både på söndag och tisdag ser det ut att kunna bli S-SO vindar över 10m/s.

• dr-masse

Medlem
    30 mars, 2010 vid 12:01

Det töar på rätt bra nu, men är ju för kallt på nätterna…

14 april är det som gäller.

• henryk

Medlem
    30 mars, 2010 vid 19:53

Töar bra som sagt – MEN när vi åkte förbi i lördags gick det inte ens att köra ner på sista delen av vägen som inte är plogad – trots fusksuv med 4wd – en halvmeter snö på de skuggiga delarna. Lär nog ta minst en till två veckor innan vägen är körbar…

• getwet

Medlem
    31 mars, 2010 vid 16:37

Jag kikade på Rangsta idag, trist iaktagelse! Har inte släppt ens vid strandkant.

• electric

Medlem
    31 mars, 2010 vid 17:14

Så här såg det i alla fall ut inne på Hallsfjärden idag. Inte en isbit; isen har försvunnit på bara ett par dagar. Så blir det sydliga-sydostliga vindar så är det bara att komma till Södertälje och köra. Hanlar är på …

Men jag tror det kommer att gå fort även längre ut. Gissningsvis max en vecka.

/Lars

• marden

Medlem
    31 mars, 2010 vid 19:27
    getwet;604060 wrote:
    Jag kikade på Rangsta idag, trist iaktagelse! Har inte släppt ens vid strandkant.

hmm intresant om isen släpper inefrån (hallfjärden) och utåt(rangsta),
    med världens största flax kommer det en fin iskant någonstans därimellan (fituna) lagom att speeda längsmed till påsk

• getwet

Medlem
    1 april, 2010 vid 10:42

Så är det varje år, Hallfjärden går först med tanke på den kraftiga trafiken av stora lastbåtar.

• mahi

Medlem
    8 april, 2010 vid 15:19

Nån som har uppdateringar ang isläget i Fituna?

Det är väl dags att börja köra om nån vecka va?
    14:e vad det väl sagt doktorn?

• dr-masse

Medlem
    8 april, 2010 vid 18:30

Japp. Ingen somhelst anledning att ändra på det. Stenhårt upplåst/inlåst/fastgjuten (välj själv) på jobbet den dagen.

• getwet

Medlem
    9 april, 2010 vid 13:45

Jag åkte förbi lite på håll sådär (såg Rangsta på avstånd) i onsdags och då låg isen fortfarande. Men man kan se att den ändrar färgnyans iaf, skiftar i olika mörka färger vilket bådar gott.
    14e kan nog vara en dag utan is……..Sammanpackad alltså.

• getwet

Medlem
    9 april, 2010 vid 13:47
    getwet;605524 wrote:
    Jag åkte förbi lite på håll sådär (såg Rangsta på avstånd) i onsdags och då låg isen fortfarande. Men man kan se att den ändrar färgnyans iaf, skiftar i olika mörka färger vilket bådar gott.
    14e kan nog vara en dag utan is……..Sammanpackad alltså.

Glömde, Strandvägen är helt öppen sedan två veckor tillbaka.

• jlaser

Medlem
    11 april, 2010 vid 16:04

Himmerfjärden är öppen.

• getwet

Medlem
    11 april, 2010 vid 16:16

Japp, mahi, bjornen och jag checkade Fituna idag, helt öppet och inte ett isflak.

• slim_jim

Medlem
    11 april, 2010 vid 16:42

Kollade Dalarö idag, är så gott som isfritt där, i alla fall där de de flesta kör dvs mellan hamnen och ön…

För er speedare som går längre ut kan de vara värre :crazy:, ute på fjärden ligger det ett mörkt område som kan vara is eller slush. Svårt att säga vad som händer med det om det börjar blåsa sydligt, smälter det bort snabbt eller driver det in mot hamnen?
    Det ligger vad ser ut som lite slush runt grynnan utanför ön oxå men det lär nog vara borta om ett par dagar.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När årspremiär i Fituna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.