Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport När båser det bäst på Maui?

• När båser det bäst på Maui?

Publicerad av sinker på 16 mars, 2011 vid 19:24

Jag vet…lika dumt som att fråga hur långt ett snöre är… men seriöst, om man kan välja precis när man vill lägga 4-5 veckor på Maui, när ska man då åka?

Den gamla devisen är väl att vågorna är bäst höst/vinter och och vinden är bäst under sommaren. Dock är mitt samlade intryck från alla fantastiska reportage och trådar här på forumet att det blir gott om bra dagar för vindsurf även december, januari och februari de senaste åren.

Är det nån som har en bra uppfattning om när det verkligen är optimalt? Man vill ju helst få ut max av en så dyr resa.

/sinker

mag svarade 13 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • mag

Medlem
    16 mars, 2011 vid 20:17

Klassiskt svar:
    september- oktober och mars-april
    då blåser det mycket och ofta och det finns vågor. Ju närmare sommarmånaderna desto vind säkrare.
    Men även mitt i sommaren funkar om du inte vill ha guppasegling och glassy fetingvågor.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport När båser det bäst på Maui?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.