Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › När blir det mörkt?
-
När blir det mörkt?
Publicerad av astroman på 30 september, 2009 vid 15:06När blir det mörkt, hur länge kan man vara i vattnet? Funderar på om jag kommer att hinna surfa något ikväll.
/Anders
astroman svarade 15 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
astroman;579756 wrote:När blir det mörkt, hur länge kan man vara i vattnet? Funderar på om jag kommer att hinna surfa något ikväll.
/Anders
Googla nästa gång så hinner du ut i tid 🙂
-
Tackar!
Solen går ner 18.49 så det kan bli svårt att hinna ut, behöver att köra en del bil innan jag är där också.
-
När solen går ner brukar väl stå vid väderprognosen i de flesta tidningar…? iaf i Sydsvenskan.
-
astroman;579756 wrote:När blir det mörkt, hur länge kan man vara i vattnet? Funderar på om jag kommer att hinna surfa något ikväll.
/Anders
Svaret på den frågan är bus enkel…det märker man:wink: (kunde inte låta bli, sorry)
-
/Anders
Se till att det finns nåt som lyser i land, typ gatlyktor, nåt hus eller så. Om antalet ljuspunkter i land blir färre än tre så går jag i land, man vill inte att alla ska slockna samtidigt för då har man inga referenspunkter.
Undantag är såklart vid fullmåne, då kan man använda månskenet för att hålla koll på sin position.
-
Båtupptagning… Förra året blåste det såklart som fan på upptagningen med. Fast nu fick jag uppleva 4.4 fullpower på Roxen i söndags så då känns det lite uthärdligare…
-
För er som undrar så var det i varjefall så här! Solen gick ner 18.49 men enligt dom som var på plats så var det surfbart fram till 19.30 tiden.
Bara så att ni vet… =)
Logga in för att svara.