Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing när byta gummijoint?!

• surfen

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 13:50

Den reparationen följer vi gärna tills den blir klar! tongue.gif

• baywatch

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 13:57

Om brädan spuckit på ovansidan, kan då inte botten och kanterna också försvagats? Lycka till med lagningen, det är nog viktigt att brädan är helt torr innan du slutför arbetet. En kille jag brukar surfa med gjorde en liknande lagning när han fick en spricka mellan stropparna.

• jonasp

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 14:33

Stor projekt…
    Blir det heldäckspad på det där sen?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 14:37

Köp en ny!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 16:48

Allvarligt! Du skämtar va? Ska du lappa den gamla crossen? Den e ju slut fattar du väl? Har du inget liv o lägga ner tiden på? I så fall är mitt tips till dej kompis att du skaffar dej ett jobb så du får ihop dineros o köpa en ny!

Men kom igen nu du skojjar va?

• smurff

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 23:13

Ha, Ha! grin.gif Jag har hela brädor oxå men jag gör detta för att det är roligt. Slänga och köpa nytt e´ju bara lata töntar som gör smirk.gif. Köra vinkelslip och slabba med epoxi e´det bästa jag vet så jag antar att jag inte har nåt liv då. grin.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    19 oktober, 2004 vid 23:18

cool.gif

• smurff

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 23:27

En sak e´ju säker denna brädan blir ju inte sig själv igen. For better or worse.
    Men jag lagar och ser glad ut, dör den så dör den de e ju inte mer med det. laugh.gif

• southe

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 05:25

Svar till:

Exakt så gick min joint av. Var ett h-ete att banka i/ur bultarna i min NP mastfot. Därför funferar jag på att ha två mastfötter, en i reserv och så byter man jointen när man kommer hem. Kan vara bra med två mastfötter om man använder båda brädorna…

[/ QUOTE ]

För att åtrekomma till jointfrågan…Jag behöver nu byta gummit i min NP mastfot och inser till min fasa att det kanske inte är möjligt. Hur i hela friden får jag ut den och fast en ny?! Passar då de reservgummin som finns att köpa? Är det så att jag måste köpa en helt ny joint lär det verkligen inte bli en NP!!!! mad.gif
    Goda vänner har som tur e’ lånat ut sin mastfot de senaste dagarna så jag kan köra tills jag ordnat en ny! laugh.gif

• nordgren

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 11:26

Veeespekt!
    Härligt att pyssla med under vinterns mörka månader. wink.gif

• lars_k

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 12:24

Jag har bytt gummi i en NP joint (med smalt gummi…) och det gick men var inte så kul. Du måste banka ut de två sprintarna (ca 6 mm i diameter) med hammare och nån dorn eller likn. Och sen kan du dra ut gummit ur över och nederdel.
    Vansinnigt kass konstruktion…
    Jag föredrar traditionell fet gummijoint med M8 gänga i varje ände…

• surfslusken

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 12:49

Efter att man meckat med jointarna på diverse olika tillverkares mastfötter förstår man varför Streamlined hänger med fortfarande efter 20år!

Och Andy S-66, du är då för söt. “Byt skiten när den går sönder.” Är det så du gör när “dina” nya lättvikts JPn knäcks som tändstickor. Du har väl knäckt fler såna än jointar i år?;)

• baywatch

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 12:49

Känner igen bankandet med dorn och hammare på NPs fot. Det är ju inget man gör så lätt när man är ute… Så itsället för att ha en extra joint måste man ha en extra fot…

• lars_k

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 13:33

Vad är det som är så underbart med streamlined då? Är det lätt att byta gummi eller håller den helt enkelt för evigt?

• surfslusken

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 13:45

Svar till:

Vad är det som är så underbart med streamlined då? Är det lätt att byta gummi eller håller den helt enkelt för evigt?

[/ QUOTE ]

Jag kan inte påstå att gummit håller längre än de andras, (vilket dock används som ett argument i marknadsföringen) har inte belägg för det. Men har heller inte märkt att Streamlineds joint skulle ha kortare livslängd.
    Där emot är det “pice of cake” att byta den. Och om du inte får tag i en Streamlined “orginal” joint så passar ju de flesta andra eftersom de är kopior av orginalet!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing när byta gummijoint?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.