Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing när byta gummijoint?!

• herodude

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 13:48

Svar till:

just det det dammar när man kör vinkelslip shocked.gif

[/ QUOTE ]

haha funkar kanske ltie bättre om du har andings skydds grejjen åt rätt håll.. laugh.gif

• surfslusken

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 13:58

Han behöver nog suga i sig alla stimulerande partiklar och ångor han kan för att ta sig an det projektet.

• mag

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 15:12

Jag köpte en Streamlined innan Australien 1998 och den höll tills i våras då jag bytte gummi och köpte en till Streamlined mastfot. Och den har använts flitigt i vågor under dessa år. Några sprickor runt hålen men satt ihop bra. Fast i fortsättningen ska jag byta innan varje resa till ett riktigt vågställe, man vill fan inte dumpa riggen i offshore på revet o simma hem!
    Däremot fick jag elda lite på tamparna för att knutarna inte skulle gå upp, det hände första timmarna. Annars är det klart bästa foten o jointen som jag har testat.
    /Magnus

• rasmus_w

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 20:25

Jag funderar på om det är dags för mig att byta joint eller inte. Den ser OK ut och så länge jag seglar med 7,8:an eller mindre så uppför den sig helt normalt.

Den uppför sig inte vad jag kallar normalt när jag seglar med mitt största segel, ett North Warp 9,7. På halvvind och kryss ser jointen ut som ett S och när jag drar rigg blir den lååååång.

Är jointen slut eller är det helt normalt att jointar beter sig så när man seglar med formulasegel? Jag har inte kunnat se några sprickor i jointen, men en gång när jag drog rigg såg jag överkanten på hålen för fästbulten, så uttöjd var den. Det är en streamlined och jag har inte bytt joint den sen -93 eller så.

• baywatch

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 20:27

Orkar du simma in med formulaprylarna, låt den gå av… Annars byt!

• Johan!!

Gäst
    22 oktober, 2004 vid 06:39

Jag har varit med om samma sak fast med mindre segel. Problemet är att mastfoten inte roterar.
    För min del så hade jag skruvat åt skruven mellan cup och fästet till jointen för hårt.

Om det inte är för hårt åtskruvat så prova spraya lite siliconspray så att mastfoten kan snurra.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing när byta gummijoint?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.