Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › När det blåser från öst
-
När det blåser från öst
Publicerad av dezzi på 22 maj, 2007 vid 16:28Vart tar man då vägen om man gärna håller sig runt Malmö? 🙂
Vill inte åka på offshore.
gh0st svarade 17 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Ja Lundåkra funkar finfint på öst. Nere på falsterbohalvön finns det spots som funkar bra med. Men du skulle ha kommit ut till Habo idag. Blåste NV och var riktigt fint.
-
yeah Parkvägen is good in E, but the water gets deep fast, so if you aint all that good, hit Lundåkra, maybe you will get a glimpse of the legend himself (mike blomvall)
oh crap almost forgot… to the right hand side where you get into the water in Lundåkra there is a nasty metal thing, ask someone to show you it before you get in the water with the kite. You will be glad you knew it was there, I promise.
Family love,
Tony -
gh0st;384963 wrote:Men du skulle ha kommit ut till Habo idag. Blåste NV och var riktigt fint.
Jag var ute på habo idag :laugh: . Kom dit rätt tidigt och stack redan vid tre tiden eftersom kompisen som hängde med skulle till jobbet. Hann vara ute i vattnet nån timme i alla fall, var lite för lugnt för min lilla 6:a :tongue:.
Har hört att Klagshamn ska vara okej vid vindar från öst. Nån som vet?
-
@Dezzi 384991 wrote:
Jag var ute på habo idag :laugh: . Kom dit rätt tidigt och stack redan vid tre tiden eftersom kompisen som hängde med skulle till jobbet. Hann vara ute i vattnet nån timme i alla fall, var lite för lugnt för min lilla 6:a :tongue:.
Har hört att Klagshamn ska vara okej vid vindar från öst. Nån som vet?
klagshamn e inte så nybörjarvänligt, plus att det e lätt o driva utåt om man krachar. o en massa galna vindsurfinggubbar
-
Easterly Wind = Baske, Home made, naked, Skotten cooking, Skotten getting drawn on, Jonaish, Hangover, Opening beer in nicks face, steep stairs, videocamera, waveriding, Stick to club seals with, guitar, old stereo, did I say hangover?, crazy art on the beach, sunshine, everyone except skotten in the same bedroom, pumping up the drysuit, downwinder, frodes PUNG, drinking games that should be banned.
-
När flaggorna vajar i en frisk vind från öst är det Mossby som gäller. Det bara är så.
-
@skotten 385329 wrote:
Easterly Wind = Baske, Home made, naked, Skotten cooking, Skotten getting drawn on, Jonaish, Hangover, Opening beer in nicks face, steep stairs, videocamera, waveriding, Stick to club seals with, guitar, old stereo, did I say hangover?, crazy art on the beach, sunshine, everyone except skotten in the same bedroom, pumping up the drysuit, downwinder, frodes PUNG, drinking games that should be banned.
hahaha klockren tony… vi måste fan åka snart igen grabbar!
-
Som ni kanske sett så ska det blåsa från öst på söndag – vart kommer ni ta vägen?
Logga in för att svara.