Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › När fan kommer sjöbrisen!
-
När fan kommer sjöbrisen!
Publicerad av roland på 24 april, 2011 vid 12:06Kan någon som fattar förklara??
varför e det inte det nu? e ju varmt som satan o kallt i vattnet…..mr-jibe svarade 13 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Jag fattar det inte heller, sitter själv o väntar på den just nu.
Fast det börjar kanske gå mer gäss nu….
-
Sjöbrisen motverkas ju av ostliga vindar här på västkusten. Det var därför vi åkte ner till Kämpinge Strandbad igår och scorade. Hörde i o f s att det räckt med att dra till LA, men när vi passerade ca 12.00 hade den inte kommit igång så vi drog vidare…
/N -
Tror det är aningen för kallt för att den ska kicka igång på riktigt ännu. Har iofs gått fint att köra Borrby havsbad de senaste två dagarna, igår ca 7-8 m/s (och tjocka…) och idag först 5-6, sedan 4 (då endast killen med Flysurfern kunde fortsätta).
-
Ollos;653389 wrote:Tror det är aningen för kallt för att den ska kicka igång på riktigt ännu. Har iofs gått fint att köra Borrby havsbad de senaste två dagarna, igår ca 7-8 m/s (och tjocka…) och idag först 5-6, sedan 4 (då endast killen med Flysurfern kunde fortsätta).
Ja, fast det är ju skillnaden i temp som avgör. Därför större chans på Österlén och fortfarande östersjön (kallare vatten) vs varmare på land (i Skåne i alla fall ännu så länge).
-
Någon som scorade på Ribban? Var nere en stund, men vinden verkade träffa oljehamnen istället…
-
mjersen;653468 wrote:gott laddad i 13 eller lagom i 9an
mums. idag ska jag komma loss.
du hade shorty igår va raczen?
-
jag e iofs rätt manlig men körde faktikst fulldräkt igår.. men det had lätt funkat med shorty, folk badade ju tillomed
-
tack! skönt att höra att det blåser i skåne….. hjälper mig mycket
-
Roland;653502 wrote:tack! skönt att höra att det blåser i skåne….. hjälper mig mycket
Tar ju bara 2 h att köra ner till LA och sedan har du ju mynningen syd om Halmstad…
-
Kunde ni verkligen köra igår? jag satt hemma o följde vindmätarna på trafikvärkets hemsida, och drogden! men det såg ut att ligga stabilt under 5m/s! 🙂 hur var det i LA igår egentligen
Logga in för att svara.