Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing När kan man börja kita igen?

• När kan man börja kita igen?

Publicerad av grodanboll på 4 mars, 2010 vid 05:33

Befinner mig just i Thailand och är förskonad mot kylan i Sverige, men åker hem om två veckor och funderar på när kitesäsongen drar igång igen… Antar att det fortfarande är svinkallt när jag kommer hem (17:e mars). Men i början av april kanske man kan ge sig ut, eller fryser man ihjäl då? Vad säger ni som vårkitat tidigare?

skotten svarade 15 år sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • larssa

Medlem
    4 mars, 2010 vid 08:01

Folk e ju ute o kör redan så e du bara sugen funkar det

• cortex

Medlem
    4 mars, 2010 vid 10:31

[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=71766″]kite session #2, lite mindre is denna gng (film) – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

/Kaj

• kitelife

Medlem
    4 mars, 2010 vid 11:37

japp! första april är obligatoriskt… sen får det va snöstorm det spelar ingen roll :tongue:

• davids

Medlem
    4 mars, 2010 vid 14:57

Förra året var det förvisso inte lika kallt lika länge som i år men då hade jag premiären 15e april i kortärmig 3/2a utan skor elelr handskar och det var helt ok så fort tempen går upp något nu är det dags att dra sig ut (nu med 5/4/3a, skor och handskar)

• yann

Medlem
    4 mars, 2010 vid 19:20

Kylan är ju aldrig något problem. Så fort vattnet antar flytande form igen är det dags.

• windyboy

Medlem
    4 mars, 2010 vid 22:41

Jag väntar helst tills efter midsommar då värmen har kommit på riktigt. Gärna 27 i luften och 21 i vattnet. Jag är lite av en bekvämlighetsmänniska, och jag gillar det. Lönt och stå på en strand och frysa när man kan gå på krogen.

• yann

Medlem
    5 mars, 2010 vid 19:25

Då har du nog valt fel sport/land 🙂

• pjoter

Medlem
    6 mars, 2010 vid 19:49

27 luft å 21 vatten?
    antingen älskar du lättvind eller så surfar du nån timme vartannat år.

• skotten

Medlem
    7 mars, 2010 vid 06:10

We will see if the army has made anymore of a man out of Jionaish and he can win the ”first to surf a half hour with no wetsuit” comp this year : )

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing När kan man börja kita igen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.