Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När kommer vinden?

• När kommer vinden?

Publicerad av frofrik på 5 augusti, 2009 vid 15:30

Är ledig nästa vecka och hoppas det kan bli lite åka av då, men förmodligen lär det väl fortsätta vara lika dåligt..

Kör mjukstart efter semestern och jobbar bara denna vecka, för att vara ledig en till. Har även lyckats bli sjuk, så är hemma idag, måste vara för att jag inte är van vid att jobba 😉

claes6 svarade 15 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • patriks

Medlem
    5 augusti, 2009 vid 15:33

Det ser lite knapert ut än så länge. I Stockholm kanske kanske måndag – tisdag. Kanske torsdag också… Är nog lite för osäkert att säga i dagsläget, men någon gång måste ju vindtorkan ta slut 🙂

• jps

Medlem
    5 augusti, 2009 vid 15:48

Mmmm. Det måste finnas mycket vind i burken nu som bara väntar på att komma ut.

• lars_k

Medlem
    5 augusti, 2009 vid 15:54

Högtrycket ligger kvar en vecka till innan det tunnas ut. Ons-tors nästa vecka verkar det kunna bli lågtrycksrullning igen. Passa på att laga de där dingarna eller det gamla hålet i röven på våtdräkten sålänge!
    https://www.fnmoc.navy.mil/efs/europe_hw25_all.html

• claes6

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 06:35
    JPS;564352 wrote:
    Mmmm. Det måste finnas mycket vind i burken nu som bara väntar på att komma ut.

Sant. Särskilt som prognoserna var så usla under våren och sommaren – när det skulle blåsa var det som om någon jävel drog åt ventilen så att det bara pös lite istället. Räknar kallt med att hösten blir grym, och lagar fenor och våtdräkt för glatta livet istället.

• jonas_p

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 06:57

gå o bada utan våtdräkt istället, nu ska vi inte gnälla på sommarsolen!

• frofrik

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 11:50

Äh, bada är överskattat! Har löst rubiks kub ungefär tjugo gånger nu, förvånansvärt enkelt när man kommer på hur man ska göra 😉

• roding

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 12:15

Eller så stillar man surfbegäret genom att köpa nya grejer.. 🙂

• frofrik

Medlem
    8 augusti, 2009 vid 11:31

Ser förhoppningsfullt ut för måndag em/kväll, håller tummarna!

• claes6

Medlem
    8 augusti, 2009 vid 16:37

Jag kan f-n inte vänta till måndag kväll. Jag drar till Mjölkudden imorgon em och riggar mitt NS TransAm 8.1 och tränar pumpteknik. Någon som hakar?

• zucko

Medlem
    8 augusti, 2009 vid 17:33

Söndag eftermidag ser nice ut å rätt stor del av nästa vecka.
    Om man e i Sthlm

• stefanlindmark

Medlem
    8 augusti, 2009 vid 17:57

Det pyste lite stötvis ur vindburken på Trälhavet sen eftermiddag idag.
    Jag körde 10.6 + Hypersonic och det kitet planade i byarna. Drog hem 18.45 bara för att dra igång middagen, annars hade det fortfarande varit hyfsat åkbart.

• jps

Medlem
    8 augusti, 2009 vid 19:28
    Claes6;564927 wrote:
    Jag kan f-n inte vänta till måndag kväll. Jag drar till Mjölkudden imorgon em och riggar mitt NS TransAm 8.1 och tränar pumpteknik. Någon som hakar?

Inte helt omöjligt.Blåser det lite mer än idag så är jag på.

• jps

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 18:30

Lite åkande blev det i dag i alla fall.

Soligt ca 5-8 m/s vid Mjölkudden. Ungefär hälften planing och hälften guppande med 7.5an skulle jag tro.

Otroligt mycket båtar ute på fjärden.

• claes6

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 08:26

Första gången i år som prognosen stämde? Och t o m kanske överlevererade? Eller så är det först när man skruvar ner sina egna förväntningar, som det blir ok? Riktigt trevligt vid Mjölkudden – 8.1:an levererade och det blev faktiskt en hel del planing.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När kommer vinden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.