Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › När man hoppar.. Vad är viktigtast…
-
När man hoppar.. Vad är viktigtast…
Publicerad av skejtar_henke på 26 december, 2003 vid 19:52Hålla koll på vattenytan eller draken.. Ska man liksom bra veta var draken är. Gå på känsla liksom… Tycker just detta är så svårt.. Jar är ju inte så haj på det det än..
Men vänta bra.. Jag lär snabbt men tacksam för tipps..Har ju fått många bra innan…
Henke H
patrikol svarade 21 år, 3 månader sedan 13 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Jag fick tipset att kolla på draken men det gjorde jag inte så värst… men grejen är att du ska dra kiten förbi zenit och sedan dra fram den igen. Låter enkelt men det är lite meck i början.
Låt oss säga att du kör åt höger. Du har kiten mellan klockan 1 och 2. När du vill hoppa så drar du ganska snabbt upp kiten till mellan klockan 11 och 12, då lyfter du. Stoppa kiten så att den inte fortsätter mot klockan 10 eller dunser ner i vattnet. Håll den typ vid 12 tills att du märker att du slutar stiga i luften och sjunker ner mot vattnet. Då drar du fram kiten i kraftfönstret igen ganska lugnt.
Det felet jag gjorde var att dra tillbaka kiten för långt och landade med en salig acceleration på ”fel sida”. Ett annat fel jag gjorde var att inte dra fram draken igen. Vilket gör att den singlar ner. Testa lite lugnt i början, eller gör som jag gjorde… kolla runt så att ingen är i närheten och sedan testar du dig fram den hårda vägen tills du är ett stort blåmärke.
Jag är lite febrig så det skulle inte förvåna mig och du inte fattar vad jag menar. Det gör inte jag för tillfället.
Lycka till, -
kolla vattnet… ha supreme kontroll på kiten… håll kant jevlen till förbannelse så flyger du sen
-
alltså kolla vattenytan och sedan bara typ bara veta var draekn är…
-
Hittade denna beskrivning med video och allt Henke verkar väldigt informativ. Kolla in den!
http://www.kitesurferen.dk/view.php?id=556&type=1&PHPSESSID=c90ad998cd7ea88003dd4775ec7ca7ab -
att vara snygg.. så babesen på Biichen ser dej
-
Kant kant och inte att förglömma håll den jävla kanten så länge du bara nånsinnn kann!!!!!!
Fart är god tvåa ; )
//Pan
-
Svar till:
att vara snygg.. så babesen på Biichen ser dej
[/ QUOTE ]
”Babsen på beachen” ??
Du har aldrig varit i Habo va?
-
never been there…
men jag jämför med tylösand istället….
har du tur så betalar hennes pappa lite fint käk på natten
jhaaa -
Snälla jämför aldrig Habo med Tylösand! Då blir du så in i helvete besviken om du skulle komma till Habo. Långrundt bra för nybörjare men sen är det nog inte så mycket mer som är bra med just Habo. Det är ju alltid en massa kiteare där så det är ju trevligt.
-
det är väl ganska bra att det är side till onshore 75% av alla kitedagar!
sen e där även bra launching möjligheter om du inte märkt det! -
Håller med…
Man skall ge fan i att klaga på Habo.
Kitesurfens mecka… ehh nåja… i alla fall runt Malmö!
Logga in för att svara.