Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När tänker ni sluta vindsurfa?

• När tänker ni sluta vindsurfa?

Publicerad av Oregistrerade på 23 april, 2007 vid 14:17

Vilka är de äldsta vindsurfare ni känner till? Hur länge tänker ni själva hålla på, tror ni?

Oregistrerad svarade 17 år, 10 månader sedan 15 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • calle_b

Medlem
    23 april, 2007 vid 14:24

Jim Drake – Starboard är väl den älste jag känner till. (70+ ??) Kommer köra tills jag inte kan köra längre, och då köra lite till. Finns nog massa häftiga plasthöfter om 40 år när man börja komma upp i lite tyngre siffro.

🙂

• Knatte

Gäst
    23 april, 2007 vid 14:38

@Calle_B 378540 wrote:

Jim Drake – Starboard är väl den älste jag känner till. (70+ ??) Kommer köra tills jag inte kan köra längre, och då köra lite till. Finns nog massa häftiga plasthöfter om 40 år när man börja komma upp i lite tyngre siffro.

🙂

Det finns ju ett gäng äldre herrar i Björlanda som är 70++ och som är väldigt aktiva fortfarande. De går väl inte ut kuling längre, men annars är de imponerande 😉
    Själv tänker jag hålla på så länge kropp och sinne tillåter detta 🙂

• pure

Medlem
    23 april, 2007 vid 16:37

Jag räknar med att tekniken har gått så långt så att man kan föra över sitt medvetande i en ny klonad ung version av sig själv inom 40 år så mitt svar är aldrig. Iofs om 40 år så finns det nog nån form av anti gravitations pryl som klår även vindsurfing (kanske inte troligt.. att det är roligare alltså).

• Oregistrerade

Gäst
    23 april, 2007 vid 17:04

I England har de en klubb där några medlemmar är över 90 år och seglar fortfarande! Låter lagom för mig!

• Oregistrerade

Gäst
    23 april, 2007 vid 17:06

”Iofs om 40 år så finns det nog nån form av anti gravitations pryl som klår även vindsurfing (kanske inte troligt.. att det är roligare alltså).”

Mmmm och det kommer att stavas kite…

• borje

Medlem
    23 april, 2007 vid 17:12

Sluta?!?!?!?!?

• rasmus_w

Medlem
    23 april, 2007 vid 17:20

Varför ska man planera sånt? Ju längre jag är kapabel att ha fötterna i stropparna och selen ikrokad desto bättre.

• filipl

Medlem
    23 april, 2007 vid 19:05

Ofta drömmer jag just om pensioneringen, som ligger 30 år framåt, därför att jag då kommer att kunna segla hur mycket jag vill.

Det händer ibland också att jag tänker ”lite längre” och fantiserar om hur de gör reportage om mig som 90-åring, görandes plattvattenframåtloopar (vilket jag alls inte gör nu).

• royn

Medlem
    23 april, 2007 vid 19:14

I Norrköping finns det ett gäng ”boys” som smattrar fram fint över vattnet, har blivit ifrån körd både en och två gånger. Den äldsta grabben är nog 75 om jag inte minns fel……..och de tänker nog forstätta tills de trillar av pin.
    Stört sköna lirare som bjuder på kaffe och sitter och berättar gamla anekdoter i mellan sessons!

• wind-lover

Medlem
    23 april, 2007 vid 20:20

Tänker aldrig sluta — kom och tänka på att ooj så många år jag har framför mig!!! 🙂

• kinetic

Medlem
    23 april, 2007 vid 20:32

16 maj 2087

• spray

Medlem
    23 april, 2007 vid 23:15

Vet inte när jag ska sluta, måste jag bestämma det innan jag ens börjat?

• Oregistrerade

Gäst
    24 april, 2007 vid 05:09

@Oregistrerade 378537 wrote:

Vilka är de äldsta vindsurfare ni känner till? Hur länge tänker ni själva hålla på, tror ni?

Jag tänker sluta när jag satt framåtloopen. alldeles för dyr hobby det här 😉 men förhoppingsvis dröjer det ett tag

• Oregistrerade

Gäst
    24 april, 2007 vid 09:16

Kul att höra om gängen med äldre surfare, jag skall definitivt bli en av dem! Tänk att göra något så fysiskt krävande vid 70++. Måste vara ett väldigt bra sätt att hålla sig igång under livets gång. Om man inte slår sönder kroppen på alla försök till framåtloopar.

• sajmon

Medlem
    24 april, 2007 vid 12:16

Såg på ”Bullshit” som gick på tv6 igår. Då var det en snubbe på 90år som lyfte skrot på gymmet.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När tänker ni sluta vindsurfa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.