Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När var det Gun running Varberg-Falkenberg sist?

• När var det Gun running Varberg-Falkenberg sist?

Publicerad av rrd på 17 maj, 2008 vid 17:31

Har precis (19.30 lördag) sett två kitare utanför Getterön och jag följde till Apelviken. Det såg ut som att de skulle in i Lejet. Men det kan vara en längre sträcka. Då kom jag att tänka på rubrikens Gun running. När gick den? Något år sen eller var några decennier sen? Någon som var med?

Trots DMIs lovande prognoser blev det inget surf idag i Apelviken.

rrd svarade 16 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gurra1978

Medlem
    17 maj, 2008 vid 19:39
    RRD;466152 wrote:
    Trots DMIs lovande prognoser blev det inget surf idag i Apelviken.

Jag tyckte det blåste rätt bra idag jag. Kom precis hem efter 4 h finfin segling. DMI:s prognos stämde ju utmärkt.

• rrd

Medlem
    17 maj, 2008 vid 19:53

Segling vardå? Ingen vind mellan 5-10 i viken eller Lejet vad jag kunde se iallafall under otaliga besök. Men någon planade med typ 120l o 6.5 minst utanför viken när det vred mot V/NV.

Du körde på Getterön kanske i lite sjöbris?

• rrd

Medlem
    18 maj, 2008 vid 08:56

Ok, som jag trodde, Freestyle vid Trönningenäs i sjöbrisen sent på em

• sourra

Medlem
    18 maj, 2008 vid 10:43

Det var jag och en polare som var ute och härjade. Vi gick in vid Björkäng och det var göött.

• rrd

Medlem
    18 maj, 2008 vid 18:45

Lite imponerande, Gun running för kitare!
    Guns var alltså långa smala brädor för snabb segling rakt fram en gång i surfingens början.

Måste vara kul för en kitare. Det är skillnad mot att segla
    0,1 m från stranden. Vi i familjen, samtliga surfare, hade koll på kursen och följde efter från slottet till Apelviken o såg att ni drog vidare. Trodde faktiskt att det bara var svårt att komma tillbaka först, för svårt att ta höjd!

I dag blev det för övrigt surf i Trönningenäs m FW85/6,0, kul att äntligen vara på vattnet igen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När var det Gun running Varberg-Falkenberg sist?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.