-
Nära nära…..
Klipte och klistrade detta från Holländsk forum, Martin van Meurs berättar hur räddades av räddningsbåt efter ett försök att slå ett nytt speed rekord på ön Terschelling under förhållanden där det blåste som värst ungrfär 60 knop. :shocked::confused2:
Så, för första gången i mitt surfande liv räddades av männen i ett bärgningsföretag. Deras båt var bara 85 haha, men de förde mig fint annars hade jag nog mata säl eller ett kringströvande späckhuggare. Vinden var inte normal. Banken var tillräckligt torr och jag nästan poppade min boomen på 15 cm vatten. För att hitta en bra plats, jag gick (för) långt i leran, ökade vinden och jag kunde verkligen springa för mig är det ultimata i vitt vatten från fem meter från stranden, inga spår av svart eller blå, men också det katastrofscenario av en bruten arm på grund av dolda grund, så vi gå tillbaka, eller så jag tänkte.
Bara peka och med all min vikt på masten, tum för tum, kunde jag minska. Resan på cirka tre kilometer inte verkar så lockande, så jag daxcht jag segelytan och vind tillbaka över örat bilen. Efter några hundra meter jag sögs upp ur vattnet och jag kunde bara simma till mijnn uppsättning. Jag såg en herrelös visserskottrer stannade hos mig och varnade räddning. Verkligen en cool åtgärd, eftersom start var inte ett alternativ och att min 5 meter1 Vinden kändes så tjocka att det är jag nyfiken på byarna i öppet vatten, men vet redan att det största vinden jag har upplevt under min surfing karriär . Ett äventyr som inte snart glömma, medan en inte gå för den här platsen i VSV som så blåsigt som idag.
Logga in för att svara.