-
Närgången mast mot låret
Surfade idag. Jag flyttade fram mastfoten, längde hängtamparna, drog mer nerhal, flyttade hängtamparna längre bak samt höjde bommen en decimeter precis som ni sa och jäklar vilken skillnad i balans det blev!
Jag kände för första gången att jag kunde slappna av lite mer under planing. Plötsligt ville jag ha stropparna längre ut och det kändes inte bekvämt längre att stå på mitten av brädan. Nu blir det att montera den fjärde stroppen till nästa surf. Det kändes också som om jag kunde styra ganska bra under planing och lyckades dessutom få till min första avsiktliga spray!!! 😀Finns det något som kan skydda låren mot masten vid kastfall? Jag slog mig så förbaskat mot masten att jag inte kunde fortsätta surfa. Blev liksom kastad över bommen och landade på masten. Har fått värsta lårkakan och linkar fram… Finns någon typ av skyddsshorts?
Körde även med en garmin forerunner 201 GPS för skojs skull. Är denna vattentät? Hade den monterad med gummiband på bommen i en massa plastpåsar. Fick inte fram att den kunde visa någon max hastighet. Finns någon annan GPS som kan vara bättre till windsurf??
Logga in för att svara.