Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Närlunda i morgon?
-
Närlunda i morgon?
Publicerad av bjornen på 25 november, 2011 vid 15:55Någon som åker dit?
electric svarade 12 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jag kommer troligen köra där på em. Kommer dit någon gång efter tolv.
-
Vi i Södertälje satsar nog hellre på mer närbelägna Farstanäs – om det blir av; vilket är lite osäkert: det ska ju vara ganska kallt.
Däremot söndag känns ju mer realistiskt ur temperatursynpunkt (10 grader?) så då blir det nästan helt säkert av att köra.
Vi var f ö tre pers idag vid Farstanäs. Med tanke på att det var 13 m/s ute vid Landsort hade vi väl förväntat oss mer vind där, men med planing 70% av de 1.5 timmar vi var ute så är vi ändå rätt nöjda. Körde 6.2-7.0 kvm med 104-111 l brädor.
/Lars
-
Märkligt vilken skillnad det kan vara. Dalarö levererade säkert 12-13ms i medel. Det seglades typ 4,7 vågsegel och jag hade fullt flås i 6,2 race 🙂
-
Jäpp, körde överriggad 4.7 på slutet på Dalarö idag, skoj! Imorgon blir det väl Torö eller Närlunda om jag kommer iväg. Det var jäkligt kallt idag så handskar är tyvärr ett måste i alla fall nästan ett måste.
-
Kul att Närlunda funkade! Jag funderade först lite på att dra dit men valde till sist Farstanäs – och fick en helt OK dag. Märkligt nog frös man inte, trots bara 5 grader i luften. Men solen gjorde väl sitt till. (Dock bara 6 grader i vattnet, så det undvek man gärna …). Vi var två pers, körde 6.0 resp 6.2.
/Lars
Logga in för att svara.