Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Närlunda imorgon?

• svennebanan

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 16:15

Sätrastrand står sig ju helt ok på väst jämfört med Närlunda iaf. Malta Cement från Bahamas tuffade förbi fullastad och tamefan fick man inte sig lite down the line. Nästa gång hänger jag på den till Liljeholmskajen:santa:.

MaltaCement02.jpg

• jps

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 16:58

Sätrastrandsbadet var helt OK idag. Körde mellan 11 och 16 så nu är man hyfsat mör 🙂

Hittills har jag alltid kört öster om bryggorna. Denna gg provade jag att kryssa upp ovanför/väster om sista bryggan. Vilken skillnad!

Mycket starkare och jämnare vind. Längre sträcka att åka på. Bara fördelar förutom kryssandet på vägen dit. Det var bara jag som orkade att ta mig dit…

Det gröna området i bilden nedan var bäst att åka i. Det gula var en mardröm när man skulle kryssa pga vågor som slog tillbaka från översta bryggan. Åk inte där. Det oranga området är heller ingen höjdare då vinden vrider runt berget och det blir ett elände att ta sig därifrån.

Bland det roligaste som hände idag var när jag tog rygg på båten ovan. Jösses vilket plattvatten det var rakt bakom! Synd bara att jag körde snabbare och var tvungen att bryta mig ut ur svallet. Då var det INTE så platt längre…

Stort smil som varar länge efter denna dag.

PS Är det någon som har en bra launchplats i höjd (på Sätrasidan) med det västligast lila strecket så berätta gärna.

• argulander

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:32

@JPS 509502 wrote:

Sätrastrandsbadet var helt OK idag. Körde mellan 11 och 16 så nu är man hyfsat mör 🙂

Hittills har jag alltid kört öster om bryggorna. Denna gg provade jag att kryssa upp ovanför/väster om sista bryggan. Vilken skillnad!

Mycket starkare och jämnare vind. Längre sträcka att åka på. Bara fördelar förutom kryssandet på vägen dit. Det var bara jag som orkade att ta mig dit…

Det gröna området i bilden nedan var bäst att åka i. Det gula var en mardröm när man skulle kryssa pga vågor som slog tillbaka från översta bryggan. Åk inte där. Det oranga området är heller ingen höjdare då vinden vrider runt berget och det blir ett elände att ta sig därifrån.

Bland det roligaste som hände idag var när jag tog rygg på båten ovan. Jösses vilket plattvatten det var rakt bakom! Synd bara att jag körde snabbare och var tvungen att bryta mig ut ur svallet. Då var det INTE så platt längre…

Stort smil som varar länge efter denna dag.

PS Är det någon som har en bra launchplats i höjd (på Sätrasidan) med det västligast lila strecket så berätta gärna.

Var det inte lite mycket NV? Vad för prylar körde Du på? (Gärna relaterat till kroppsvikt). Lite nyfiken för jag var på Erstaviken samtididigt, kanske var onödigt att åka dit när det bara tar 6-7 min för mig att åka till Sätrastrandsbadet. Dock blir det ju lite längre repor på Erstaviken.

Klas

• jps

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:58

Kanske att det var lite, lite nord i vinden. Det var bäst vind på södra delen av varje ben. Inte så mycket nord så att det störde i alla fall.

Jag körde AB+ Crossover 100 liter – 32 cm slalomfena och 6.3 freestylesegel. Väger in i fjädervikt (65 kg lite drygt)

• staffomania

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 20:41

Var också på sätrastrandsbadet och det var helt ok. Körde på 7.5 segel och en 145l bräda nybörjare som man är. Såg ju helt klart ut att blåsa mycket mer lite längre ut.

• svennebanan

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 08:18

@argulander 509515 wrote:

Var det inte lite mycket NV? Vad för prylar körde Du på? (Gärna relaterat till kroppsvikt). Lite nyfiken för jag var på Erstaviken samtididigt, kanske var onödigt att åka dit när det bara tar 6-7 min för mig att åka till Sätrastrandsbadet. Dock blir det ju lite längre repor på Erstaviken.

Klas

Jag körde mellan 14-17. Planade till större delen så jag struntade i att ta mig längre upp mot vinden i de grönmarkerade området där det såg ut att vara bättre drag. 95kg och 7.1. Kona Surf på 170l som planar ungefär som en freeride på 130l för mig (om jag ska ge mig på nånslags översättning).

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Närlunda imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.