Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Näset (Konstant CAVOK)
-
men va faaaaan?
e du me på kite idag?? eller du skulle upp te båstad?? -
Transport Canada’s definition
CAVOK (KAV-OH-KAY): Ceiling And Visibility OKayCAVOK refers to the simultaneous occurrence of the following meteorological conditions at an airport:
(a) no cloud below 5000 feet, or below the highest minimum sector altitude, whichever is higher, and no cumulonimbus;
(b) a visibility of 6 Statute Miles or more;
(c) no precipitation, thunderstorms, shallow fog, or low drifting snow.
My take on CAVOK
When I was learning to fly, the term CAVOK always meant a great day in the air with blue skies, and sunshine for as far as the eye could see. I couldn’t imagine anything better.I later came to realize that CAVOK was a was a superb metaphor for the kind of lifestyle I wanted to lead; it quickly became part of my general mindset and personal philosophy.
In part this mindset includes taking whatever joy comes with the little things in life. Understanding that any situation is what I make of it, and whether good or bad I always take away a lesson from one.
My mother used to say: “don’t sweat the small stuff.” She had it figured out. It took a long time but I now understand that blue skies and sunshine are always there, one just has to know where to look.
haha, jag har så jävla trist, måste nog logga av från steffo nu
-
Svar till:
haha, jag har så jävla trist, måste nog logga av från steffo nu
[/ QUOTE ]
haha, kanske….
-
Inlägg nummer 3 i rad(jag har nog lika tråkigt som dig Anna):
Jakob lägg upp bilderna! jag vill se!
-
Ehh va detta för tråd igentligen? Ni Näset killar, är det näset i göteborg eller nån stans nere i skåne ? Eller var håller ni till för jag såg på en karta över Göteborg å där stod näset på ett place det är därför jag undrar.
-
hahaha.. 5000 inlägg och du fattar fortfarande inte..
skaune så klart.. finns bara ett riktigt näset i sverige -
Svar till:
Ehh va detta för tråd igentligen? Ni Näset killar, är det näset i göteborg eller nån stans nere i skåne ? Eller var håller ni till för jag såg på en karta över Göteborg å där stod näset på ett place det är därför jag undrar.
[/ QUOTE ]
haha fan inte lätt o koma från Norrland
Hed fan jag hade gärna kramat din hand i åskans tider men nu är det så att jag befinner mig i Lund, studentstaden i söder
-
Tänkte väl att det låg i skåne Ni är rätt många i det gänget eller hur
-
mmmmm, mjäk. imorgon blir detgå kning om det inte regnar. okej. puss.
Diskussionen ‘Näset (Konstant CAVOK)’ är stängd för nya svar.