Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Näset på Söndag

• Näset på Söndag

Publicerad av tomw på 16 april, 2005 vid 12:40

Hej,

Igen tid idag…

vind prognos ser bra ut imorrn. Jag är sugen på lite djupvatten och vågor.

Kan det blir bra på Falsterbo? annas blir det tippen med pålandsvind?

TW

easyg svarade 19 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • luuddee

Medlem
    16 april, 2005 vid 12:47

får se vliken vindriktning det blir imorgon.. ja e nog på o köra lite vågor om det blir bra annars blir det tippen.

• patrikol

Medlem
    16 april, 2005 vid 13:55

Henke och jag kommer att köra på Tippen i morgon och även måndag.

• skanepaul

Medlem
    16 april, 2005 vid 15:21

Kanske joinar på tippen på måndag, hur är det egentligen vid nordost där? Byigt?
    Var sjukt byigt i Mossby idag varjefall, blev inte så mycket av det hela tyvärr. Imorgon blir det heldag, typ vid sandhammaren, fina vågor, ska bli så nice!

• patrikol

Medlem
    16 april, 2005 vid 15:39

Kan vara sjukt byigt vid Tippen men om det är vid ost eller NO kommer jag inte ihåg. Säkert någon näset local som har bra koll på det. Annars är Lundåkra bra vid ost.

• luuddee

Medlem
    16 april, 2005 vid 16:56

ja tycker inte det blir sjukt byigt.. dock kan det bli byigt ibland. men ja tycker det är ganska lugnt.. blåser det ost elelr sydost på månda eller tisda blir det parkvägen o lite waves.. fan palle. bensinen kostar så jevla mycket så man har inte råd att köra till er därborta..

• stellan

Medlem
    16 april, 2005 vid 17:06

Im in. 8 m hela dagen och…… 14 grader!!! Kommer dragandes med mitt nya köp – tt 180 cm. hehe då ska man väl fan plana! Arla morgon – tippen. Byigt? har aldrig tyckt det varigt speciellt byigt på tippen.. Speciellt inte vid NO. Tjo ho. Imorgon bler det åka av….

• yaqup

Medlem
    16 april, 2005 vid 17:10

NO e väl helt ok på tippen. dock e rak S lite småjobbigt på tippen

• kaiser

Medlem
    16 april, 2005 vid 18:25

mm jobbigt att d e offshore då oxå. Tycker tippen ofta är lite byig, dock mest på SO.

• yaqup

Medlem
    16 april, 2005 vid 18:30

alltså det funkar om man verkligen vill på S. alltså det e sjuuuuukt platt men det desto svårare att ta höjd o sånt om vinden e under 5ms.

sjukt klurig spot det där

• easyg

Medlem
    17 april, 2005 vid 08:42

e det nån som ska till lundåkra idag/imorgon då.. hur funkar det vid NO vind där. när det blåser O så blir det ju lite byigt – är det även byigare vid NO?

• pjoter

Medlem
    17 april, 2005 vid 09:09

kom till näset istället så kan du få din pump.

• yeeah

Medlem
    17 april, 2005 vid 09:57

hade oxå funderingear på Lundåkra, ngng som vet om det funkar???

• easyg

Medlem
    17 april, 2005 vid 10:13

jag tänkte kitea imorrn eftermiddag, antingen på näset eller lundåkra. du kan ge mig min pump då pjotr.
    /jens

• fredrik-no1

Medlem
    17 april, 2005 vid 14:25

Jag var och körde i Lundåkra idag. Det var för mycket nord och byigt. Det blev inte så mycket kört… Hur som helst så brukar det vara så här i början på säsongen i LA. När ostan ligger på lite mer blir det hur gut som helst.

/Freddan

• easyg

Medlem
    18 april, 2005 vid 05:52

det verkar ju vrida till ostavind på eftermiddan.. jag drar till lundåkra då nån gång. någon annan som ska med?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Näset på Söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.